Понеділок, 6 Травня, 2024
ГоловнаПільгиЯк діяти переселенцям, щоб добитися недоотриманих виплат?

Як діяти переселенцям, щоб добитися недоотриманих виплат?

Этот материал также доступен на русском языке
Частина вимушених переселенців досі не отримала виплати. Це стосується випадків, коли заявка на оформлення статусу внутрішньо переміщеної особи (ВПО) та фінансову допомогу від держави подавали через «Дію».

Розбираємось, що трапилося і як це виправити.

У чому проблема?

Тисячі людей через війну були змушені залишити свій і будинок і на якийсь час переселитися в більш спокійні регіони. Щоб підтримати їх, держава пообіцяла громадянам щомісячну фінансову допомогу:

  • по дві тисячі гривень на дорослого;
  • по три тисячі гривень на дитину чи людину з інвалідністю.

Подати заявку на отримання відповідних виплат можна було в Центрах надання адміністративних послуг (ЦПАУ), управліннях соцзахисту, через уповноважена особа територіальної громади, а також поштою та через електронний сервіс «Дія».

Однак через велику кількість заяв в електронній програмі стався збій. У результаті сотні переселенців, які подавали заяви на отримання виплат до 30 квітня, так і не дочекалися.

Як отримати гроші?

У середині серпня Мінсоцполітики та Мінцифри врегулювали цю проблему. Було ухвалено рішення дозволити переселенцям, які ще до 30 квітня 2022 року подавали заяви на допомогу через Дію, але не отримали її, подати заяву ще раз. Для цього до 1 жовтня 2022 року необхідно:

  • прийти до місцевого відділення соціального захисту, ЦПАУ або органи місцевої влади та написати заяву;
  • надати інформацію, що підтверджує факт подання заяви через «Дію» (ця інформація знаходиться в особистому кабінеті програми, в електронній довідці ВПО).

Після виконання всіх вказаних дій виплати обіцяють нарахувати протягом 10 робочих днів з моменту надходження заяви.

Корисні контакти

Поскаржитись або задати питання внутрішньо переміщені особи можуть:

  • зателефонувавши на «гарячу лінію» Мінреінтеграції: 15-48 (цілодобово та безкоштовно);
  • написавши до месенджера «Телеграм» за номером (096) 078-84-33 (оплата за тарифами вашого оператора). 

Нагадаємо, ми писали, як на це запитання відповіла міністр соцполітики Оксана Жолнович.

Нове на сайті