Понеділок, 6 Травня, 2024
ГоловнаЗдоров'я«Доступні ліки»: як отримати медикаменти безкоштовно (покрокова інструкція)

«Доступні ліки»: як отримати медикаменти безкоштовно (покрокова інструкція)

Этот материал также доступен на русском языке
За кількістю смертей через серцево-судинні захворювання наша країна знаходиться на другій позиції світового рейтингу. Також ми маємо дуже високі показники захворюваності населення на цукровий діабет II типу (близько 1 мільйона осіб) та бронхіальну астму (понад 200 тисяч пацієнтів).

Саме тому з 1 квітня 2017 року в Україні працює урядова програма «Доступні ліки», перелік медпрепаратів, за якою щороку розширюється.

Як отримати безкоштовні ліки?

З 1 квітня 2019 року ліки за програмою «Доступні ліки» можна отримати лише за електронним рецептом, виписаним сімейними лікарями, терапевтами та педіатрами через електронну систему охорони здоров’я.

Крок 1. Пацієнт записується та приходить на прийом до сімейного лікаря, терапевта або педіатра, з яким у нього підписано декларацію. Важливо! Пацієнт повинен звернутися до свого лікаря. Якщо ви ще не підписали декларацію, це слід зробити. Без декларації скористатися програмою «Доступні ліки» буде неможливо. При цьому за наявності хронічного або затяжного захворювання або необхідності продовження лікування за попередньо встановленим діагнозом та схемою лікування при зверненні пацієнта засобами телекомунікаційного зв’язку (телефон, електронна пошта, месенджери – залежно від того, який спосіб зв’язку з лікарем узгоджений) лікар має право виписати рецепт без особистого прийому такого пацієнта.

Крок 2 Лікар проводить прийом та виписує е-рецепт.

Крок 3 При виписці електронного рецепту лікар разом із пацієнтом повинні перевірити, чи актуальний номер мобільного телефону, вказаний у декларації, та належить пацієнту. Лікар повинен назвати код мобільного оператора та останні цифри номера. Якщо номер телефону не належить пацієнту або у пацієнта змінився номер телефону, інформацію про це потрібно оновити.

Крок 4 Після перевірки номера лікаря виписує е-рецепт в електронній системі охорони здоров’я.

Крок 5. На мобільний телефон пацієнта приходить СМС з унікальним номером рецепту та кодом підтвердження для отримання ліків в аптеці. Зміст СМС: «Ваш рецепт: ХХХХ-ХХХХ-ХХХХ-ХХХХ. Код підтвердження: ХХХХ». Пацієнтам, які не користуються телефоном, а їхня декларація укладена без телефону, лікар випише е-рецепт і одразу надрукує його пацієнту у вигляді інформаційної пам’ятки. Вона містить номер рецепту та код підтвердження, а також інформацію про виписані ліки та спосіб його застосування. Пацієнтам, яким прийшло СМС на телефон, на їхнє прохання лікар також може надрукувати цей рецепт у вигляді інформаційної пам’ятки.

Крок 6. Пацієнт йде в будь-яку зручну для нього аптеку, яка бере участь у програмі “Доступні ліки”. Список таких аптек є на сайті НСЗУ https://bit.ly/3eKd86S

Крок 7. В аптеці пацієнт повідомляє працівника аптеки 16-значний номер рецепту будь-яким доступним шляхом: диктує усно, надає надруковану інформаційну пам’ятку або записку з виписаним на неї номером рецепта, показує екран свого телефону з відкритим СМС тощо.

Крок 8 Фармацевт пропонує пацієнту наявні лікарські засоби на вибір – спочатку безоплатні, а потім з доплатою.

Крок 9 Далі пацієнту слід переконатися: чи є саме те торгове найменування лікарського засобу та виробництва, яке бажає отримати пацієнт? Кількість лікарського засобу запропоновано у повному обсязі? Чи буде доплата за обраний лікарський засіб та в якому розмірі? Якщо так, чи згоден пацієнт доплачувати таку суму? Важливо! Якщо відповідь на одне або кілька наведених вище питань «ні», то пацієнт не повинен називати чи показувати фармацевту 4-значний код підтвердження.

Крок 10 У разі, якщо пацієнта все влаштовує, він називає код підтвердження, якщо необхідно, здійснює доплату, а фармацевтичний працівник накладає електронний підпис. Все, рецепт погашено. Після цього пацієнт отримує призначені ліки. Якщо в даній аптеці немає саме того лікарського засобу, який бажає отримати пацієнт, він не називає код підтвердження рецепту та має змогу звернутися до іншої аптеки. Або замовити лікарський засіб, який відсутній в аптеці у момент звернення пацієнта.

Читайте також:

Нове на сайті