Четвер, 20 Січня, 2022
ГоловнаНове в законодавствіЕлектронна трудова книжка: що треба знати працівнику?

Електронна трудова книжка: що треба знати працівнику?

Этот материал также доступен на русском языке
Про перехід з паперових трудових книжок на електронні йшлося вже давно, але закон набув чинності з 10.06.2021 р. Перехідний період триватиме 5 років, тому дозволено паралельне використання паперової трудової книжки та електронної форми відомостей про трудову діяльність.

Який вигляд має електронна трудова книжка?

Електронна трудова книжка – це цифровий аналог паперової трудової книжки. У ній відображається вся наявна інформація про набутий стаж, записи про прийняття на роботу, переведення, звільнення тощо. Відомості про трудову діяльність працівника зберігаються у складі персональної облікової картки застрахованої особи у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування протягом строку, передбаченого частиною четвертою статті 20 Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”.

Переглянути наявну інформацію про себе, зокрема страховий стаж, можна на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України ( https://portal.pfu.gov.ua/ ) у своєму особистому кабінеті.

Чи може одночасно існувати паперова та електронна трудова книжка?

Після оцифровки оригінал паперової трудової книжки передається на зберігання працівнику. Якщо працівник виявить бажання, то у паперову трудову книжку й надалі роботодавець буде зобов’язаний вносити записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення паралельно з електронним варіантом трудової книжки.

Яку інформацію можна переглянути в особистому кабінеті?

В особистому кабінеті застрахованої особи на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України надано можливість перегляду даних особи з Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування. Для користувачів, визначених у системах Пенсійного фонду України як фізичні особи, при вході по КЕП (кваліфікованим електронним підписом) надаються всі дані, включаючи персоніфіковані (ПІБ, дата народження, стать, дані паспорта), дані про заробітну плату, страховий стаж, пенсії (для пенсіонерів), електронну трудову книжку, дані про періоди тимчасової втрати працездатності, документи особи, надіслані запити та звернення та інформація про їхнє опрацювання тощо.

При вході за логіном та паролем (без КЕП) для перегляду надаються деперсоналізовані дані.

До електронної трудової книжки має доступ лише роботодавець?

В особистому кабінеті застрахованої особи на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду застрахованій особі надано можливість переглядати інформацію, що є в електронній трудовій книжці. Тобто працівник може контролювати, як вносить роботодавець до неї записи про прийом на роботу, переведення та звільнення, заохочення та нагороди за успіхи в роботі.

Читайте також:

Нове на сайті