Четвер, 25 Квітня, 2024
ГоловнаДомашній адвокатДзвонять і «наїжджають». Куди скаржитися на колекторів?

Дзвонять і «наїжджають». Куди скаржитися на колекторів?

Этот материал также доступен на русском языке
Набрав чинності закон, покликаний захистити права людей, які піддаються агресивним нападам з боку колекторів.

Що потрібно знати боржникові, щоб захистити себе і своїх близьких?    

Тепер для працівників колекторських компаній прописано своєрідний «кодекс честі». Під час першого спілкування з боржником колектор повинен повідомити назву своєї компанії, ім’я представника, від імені якого він уповноважений стягнути борг, і поводитися більш ніж коректно. Колекторові заборонено погрожувати боржникові, членам його сім’ї та просто знайомим. Шантаж і дезінформація про можливе адміністративне або кримінальне покаранні теж не пройде. Колектор також не має права дзвонити з прихованого номера, користуватися сервісом автоматичного дозвону більше 30 хвилин на добу, вимагати погашення боргу від третіх осіб тощо. Встановити ці факти не складно: кожна розмова з боржником має записуватися на диктофон або відеокамеру і зберігатися три роки.

Порушення встановлених правил розглядається як неетична поведінка, за яку колекторові загрожує штраф. Передбачено й інші види покарань, аж до припинення діяльності колекторської фірми. А щоб винні відповіли за законом, про правопорушення слід повідомити «куди треба». Які є варіанти?

1. ЗВЕРНУТИСЯ ДО НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ. Колектори – це фінансові компанії, які перекупили ваш борг або їм передали право керування вашим боргом. Усі фінансові компанії з цього року є під контролем Національного банку України (НБУ). При порушенні прав споживачі можуть звернутися зі скаргою до НБУ.

* Адреса для листів: вул. Інститутська, 11-б, м. Київ, 01601.

* Телефон: 0-800-505-240 (дзвінки безкоштовні).

* Електронна пошта: [email protected] (заповніть і надішліть форму і за потреби додайте супровідні матеріали. Але розмір вкладення – не більше 10 МБ).

* Онлайн-форма на веб-сайті НБУ (розділ «Захист прав споживачів» «Звернення громадян»): bank.gov.ua.

2. НАПИСАТИ СКАРГУ НА САЙТІ «ФІНСКАРГА». «ФінСкарга» національна платформа для скарг споживачів фінансових послуг.

КРОК 1. Зареєструйтеся на сайті finskarga.com.ua. Заповніть поля «Логін» і «Пароль». При авторизації вкажіть ваші персональні дані в розділі «Налаштування».

КРОК 2. Створіть електронну скаргу. Натисніть «Створити нову скаргу» в розділі «Список скарг».

КРОК 3. Надішліть скаргу. Після заповнення всіх полів натисніть «Зберегти», якщо ви хочете повернутися до оформлення скарги, або виберіть «Надіслати», щоб почати процес розгляду скарги.

КРОК 4. Контролюйте процес. Слідкуйте за зміною статусу вашої скарги в особистому кабінеті і спілкуйтеся з менеджерами платформи та фінансовою установою за допомогою чату.

3. ПОДАТИ ЗАЯВУ ДО ПОЛІЦІЇ. Якщо вас або членів вашої родини залякують по телефону (надсилають листи), приходять до вас додому і погрожують, можна сміливо звертатися до правоохоронних органів.

***

Юристи відзначають, що з появою нового закону кримінальна складова в роботі колекторських компаній зійде нанівець. Адже закон дозволить притягнути до відповідальності несумлінних колекторів і таким чином захистить права боржників.

Раніше опубліковано: Банківська картка: як захиститися від шахраїв?

Нове на сайті

купити ноутбук Львів, ціни в Україні