На запитання ВПО відповідала перша заступник міністра соціальної політики України Дар’я Марчак.
— Чи є державна іпотечна підтримка для придбання житла для внутрішньо переміщених осіб?
— На сьогодні держава реалізує кілька інструментів житлової підтримки для ВПО. За ці питання відповідає Міністерство інфраструктури та регіонального розвитку («Гаряча лінія» (044) 351 48 01 у вівторок з 14:00 до 16:00), а також Міністерство економіки, яке має пільгові іпотечні програми. Там можуть подаватися ВПО.
— Я пенсіонерка з-поміж ВПО з Херсонської області. У мене накопичується борг за опалення у квартирі, яку я не використовую, оскільки не мешкаю там через військові дії. Субсидію не оформляла.
— Ви маєте право звернутися за субсидією до органу Пенсійного фонду як переселенка та за новим місцем проживання оформити субсидію і не мати проблем із оплатою житлово-комунальних послуг та не накопичувати борги. Програма житлових субсидій діє з підтримки вразливих категорій населення, які можуть самостійно сплачувати квартплату. У разі накопичення боргу надалі важко отримати субсидію. Має бути реструктуризовано борг, щоб претендувати на допомогу від держави у формі субсидії.
При цьому якщо у вас виник борг по оплаті за послугу теплопостачання за попереднім місцем проживання, такий борг не враховується органами Пенсійного фонду України при визначенні вашого права на оформлення субсидії за новим місцем проживання.
Якщо вам на старому місці продовжують нараховувати комунальні послуги, незважаючи на те, що ви там не проживаєте, прошу письмово звернутися до Міністерства соціальної політики на електронну адресу [email protected] (який обсяг боргів і внаслідок чого він виник), щоб урегулювати це питання. Ми разом із Міністерством енергетики спробуємо це питання вирішити. Паралельно рекомендую звернутися за житлово-комунальною субсидією, щоб мати кошти оплачувати житлово-комунальні послуги та не накопичувати борги за новим місцем проживання.
Додатково інформуємо, що згідно з пунктом 6 частини першої статті 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», споживач має право на несплату вартості комунальних послуг (крім постачання теплової енергії) у разі їх невикористання (за відсутності приладів обліку) за період тимчасової відсутності житловому приміщенні (іншому об’єкті нерухомого майна) споживача та інших осіб понад 30 календарних днів, за умови документального підтвердження, відповідно до умов договорів про надання комунальних послуг.
При цьому звертаємо увагу, що наведена норма статті 7 Закону не поширюється на випадки, коли прилади обліку електроенергії, газу, тепла, води є, оскільки в такому разі обсяг спожитих/наданих послуг фіксується згідно з показниками приладів обліку (відповідно та нараховується оплата за ці послуги) ).
— Торік оформили субсидію. В усній формі банк повідомив, що за 60 днів повернув кошти Мінсоцполітики. Не можемо з’ясувати, де зникли гроші.
— Банки часто не наголошують, за кого вони повертають кошти. Тому вам потрібно в тому ж банку взяти інформацію про транзакцію повернення коштів та надіслати її до Мінсоцполітики для з’ясування цього питання.
Ще на тему: Студенту з Луганської області не дали довідку ВПО: як бути?
— Мені 68 років, я маю третю групу інвалідності, переселенка. Знаходжусь у Запоріжжі. Отримую виплату ВПО. Закінчується рік. Кошти перестану отримувати. Як мені бути далі?
— Так, виплати для ВПО можуть припинитися. Проте виплати за іншими програмами – за інвалідністю, для незаможних – продовжуватимуться.
— Родом із Маріуполя. Зараз мешкаю у Дніпрі. Що буде з моєю квартирою у Маріуполі, яка знаходиться на окупованій території?
— Питання можна вирішити лише після деокупації території.
— Я з Херсона у липні оформила статус внутрішньо переміщеної особи у ЦПАУ. Досі не отримала коштів.
— Для отримання більш детальної інформації про ухвалені рішення, згідно з поданою заявою до ЦПАП, доцільно звернутися до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення за місцем фактичного проживання.
— Мене звуть Валентина Григорівна. Цікавить питання щодо процедури дистанційного подання заяви на відшкодування коштів за пошкоджене житло на деокупованій території? Що для цього потрібно?
— Для отримання роз’яснень щодо порушеного питання необхідно звернутися до Міністерства інфраструктури України (довідка (044) 351 50 09 (08:00-17:00), відділ звернення громадян (044) 351 40 96), «Гаряча лінія» Мінінфраструктури ( 044) 351 48 01) щовівторка з 14:00 до 16:00 або звернутися за консультацією до органів місцевого самоврядування.
— Маю статус переселенця. Оформлена у Києві. Чи є якась гуманітарна допомога для ВПО?
— Для врегулювання порушеного питання доцільно звернутися до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення за місцем фактичного проживання, до центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) або з’ясувати запитувану інформацію за телефонами безкоштовної «гарячої лінії» (1545 — Урядова гаряча лінія), 1551 — контактний центр м. Києва).
Автори: Тамара Тисячна та Сергій Чернявський