Середа, 24 Квітня, 2024
ГоловнаСпоживачЧому під час віялових відключень українці залишаються без зв'язку та інтернету

Чому під час віялових відключень українці залишаються без зв’язку та інтернету

Этот материал также доступен на русском языке
Мобільні оператори Vodafone, lifecell та Київстар відповіли на питання, чому під час віялових відключень українці не можуть користуватися зв'язком і що у таких ситуаціях робити.

Через російські атаки на енергетичну інфраструктуру українці змушені економити електроенергію та шукати альтернативні засоби харчування. Однак це не єдина проблема.Українці скаржаться, що під час відключення зникає як голосовий зв’язок, так і мобільний інтернет.

Мобільні оператори Vodafone, lifecell та Київстар відповіли на питання Liga.Tech, чому під час віялових відключень українці не можуть користуватися зв’язком.

Як працюють базові станції під час віялових відключень

Робота обладнання мобільного зв’язку та інтернету залежить від електропостачання. Усі базові станції оснащені резервними джерелами живлення. Це батареї, які автоматично вмикаються, коли централізоване електроживлення припиняється. У середньому вони можуть забезпечувати роботу протягом чотирьох-п’яти годин після вимкнення електроенергії, пояснюють оператори.

Якщо відбувається прогнозоване відключення або короткострокова відсутність живлення, мобільна мережа автоматично переходить на резервні джерела та продовжує працювати. Якщо цей час харчування не з’являється – доводиться переходити на генератори.

“Всі важливі структурні компоненти мережі, такі як комутатори та вузлові базові станції, обладнані стаціонарними дизель-генераторами. Для підтримки роботи іншого обладнання у випадках тривалих відключень електроенергії компанія використовує пересувні дизель-генератори”, – кажуть у Київстарі.

Чому зникає зв’язок

Київстар, як і інші оператори, мають у своєму розпорядженні великий парк таких дизель-генераторів. Однак, якщо відключення електроенергії є тривалими та масштабними і охоплюють одночасно різні райони, міста чи села, абоненти можуть мати труднощі зі зв’язком та інтернетом. Це пов’язано з тим, що доставка альтернативних елементів живлення одночасно до великої кількості базових станцій та технічних майданчиків потребує часу.

За словами оператора, співробітники та підрядні організації намагаються робити це максимально оперативно. Звичний режим роботи телеком-мереж відновлюється відразу після стабілізації електропостачання.

“Стабільність роботи мережі залежить від тривалості та масштабів відключення електроенергії. Якщо живлення відсутнє довгий час на значній території України, то нам досить складно забезпечити роботу всього обладнання на генераторах. Зазвичай перевага надається комутаторам та вузловим сайтам. Тобто загалом мережа працює, але періодично у різних населених пунктах виникають проблеми зі зв’язком”, – пояснюють у lifecell.

“На жаль, при зникненні напруги в першу чергу відключається домашній Wi-Fi, так що всі клієнти, звичайно, переходять на мобільний інтернет”, – додають Vodafone. Навіть за умови, що всі елементи мобільної мережі працюють, як і раніше, мобільна мережа зазнає лавиноподібного зростання навантаження, і це впливає на швидкість мобільного інтернету у кожного користувача.

Чи можна стабілізувати зв’язок під час відключення

У Vodafone кажуть, що вже працюють із цим завданням. Розширюють ємність мережі там, де це можливо, за допомогою додаткових спектрів та інших технічних рішень. Цього року оператор уже розширив радіоспектр у трьох областях: Закарпатській, Чернівецькій та Полтавській, де трафік значно зріс через масову міграцію населення через повномасштабну війну.

Але передбачити географію і час всіх майбутніх піків трафіку заздалегідь непросто. Також мобільні мережі мають свої обмеження, пов’язані із законами фізики, пояснюють у Vodafone. Наприклад, у містах іноді фізично неможливо додати ємності з допомогою встановлення додаткових базових станцій через вплив інтерференції.

“Ми постійно намагаємося збільшувати кількість батарей на наших технологічних майданчиках, оперативно довозити паливо для безперебійної роботи генераторів, щоб люди могли виходити на зв’язок за будь-яких умов”, – кажуть у lifecell. Кілька тижнів тому вони почали тестувати харчування від сонячних батарей, щоб зробити обладнання більш автономним у разі вимкнення.

Таке обладнання встановлено на одному із технологічних майданчиків на півдні України. Кількість та потужність сонячних панелей розраховані таким чином, щоб забезпечувати цілодобову роботу обладнання, незважаючи на сезонність та кількість сонячного світла.

Від сонячної енергії, що накопичилася, заряджаються і автономні акумулятори. Їхньої ємності вистачає на 36 годин автономної роботи. Сонячні панелі можуть працювати при температурі від -20 до +40 ° С та не потребують спеціального обслуговування. Якщо пілотний проект стане успішним, його масштабуватимуть.

Як допомогти операторам під час вимкнення

Vodafone дали кілька рекомендацій, які допоможуть знизити навантаження на мережу. Як кажуть у компанії, якщо всі виконають ці прості дії, операторам буде легше забезпечити надійний доступ до мобільного інтернету:

  • вимкніть автозавантаження медіа в месенджерах;
  • не використовуйте при вимкненні електроенергії програми, які споживають великий обсяг трафіку (наприклад, YouTube) або встановіть низьку якість відео.

Нагадаємо, ми повідомляли, що ДТЕК оприлюднив нові графіки відключень електроенергії в Одесі та Одеській області: список за адресами.

Нове на сайті

купити ноутбук Львів, ціни в Україні