Субота, 4 Грудня, 2021
ГоловнаПільгиНова система соцдопомоги: без довідок і тяганини

Нова система соцдопомоги: без довідок і тяганини

Этот материал также доступен на русском языке
В Україні запроваджують нову систему призначення соціальної допомоги - Єдину інформаційну систему соціальної сфери (ЄІССС).

Цей проект полегшить процес отримання допомоги: більше не потрібно буде збирати безліч довідок і чекати на рішення кілька тижнів. Повністю система почне працювати з наступного року, а поки що це – пілотний проект, який діятиме у Київській та Житомирській областях.

Документи на соцдопомогу можна подати з дому

Введення Єдиної інформаційної системи соціальної сфери дозволить людині скоротити час очікування допомоги з моменту подання заяви. Щоб подати документи, знадобиться лише кілька хвилин, а зробити це можна буде, не виходячи з дому – через особистий електронний кабінет. Людині більше не доведеться стояти у чергах і брати додаткові довідки, а електронною послугою зможе скористатися кожен, хто потребує соціальної підтримки.

Основу нової системи складе Єдиний соціальний реєстр (ЄСР), в якому будуть зібрані всі необхідні дані про кожного, хто отримує або будь-коли отримував будь-який вид державної соцдопомоги. Таким чином, Єдиний реєстр замінить кілька реєстрів та інформаційних систем, а також стане єдиним місцем, де зберігатиметься вся інформація про надання будь-яких соціальних послуг. Творці нової системи подбали про те, щоб вся інформація була надійно захищена і не змогла потрапити до рук шахраїв або третіх осіб. Персональні дані зберігатимуться під надійним захистом, а доступ до них отримають лише ті, хто має на це право.

Процес перевірки даних і визначення права на допомогу стане надійнішим, оскільки буде переведений в автоматичний режим. Це допоможе очистити централізовану систему від «двійників» і «мертвих душ», оскільки дасть змогу перевірити достовірність даних, які надає претендент на допомогу.

Як було і як буде?

Раніше у системі призначення соцдопомоги від держави були задіяні десятки органів та чиновників. Претендентові доводилося збирати пакет паперових документів, щоб надати їх до виконавчого органу територіальної громади або Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП). Там отримані документи сканували, перевіряли та вносили до електронної системи. Після цього дані кілька разів передавали до різних установ, завантажували до кількох електронних систем та звіряли з паперовими оригіналами. За таких темпів людина отримувала допомогу не раніше ніж через місяць, а то й пізніше. Крім того, була висока ймовірність помилок – або через людську неуважність, або через технічні збої.

Нова інформаційна система соціальної сфери значно спростить ситуацію. Тепер претенденту потрібно лише подати заяву до виконавчого органу територіальної громади, ЦНАП або на портал «Дія». Перевірка даних, визначення права на допомогу та формування платіжних документів відбуватиметься в автоматичному режимі, тому все відбудеться швидко, і допомогу людина зможе отримати вже за кілька днів.

 Пенсії теж внесуть до Реєстру

У базі Єдиного соціального реєстру, крім соціальних виплат, буде також зібрано інформацію і документи про формування пенсії в солідарній та обов’язковій накопичувальній пенсійних системах.

 

Читайте також:

 

Нове на сайті