Якщо споживач не оплачує постачання газу вчасно, компанія вживає заходів щодо боржників. Про які заходи йдеться?
Для споживачів, які мають заборгованість з оплати за спожитий природний газ, ТОВ «Одесагаз – Постачання» застосовує такий алгоритм дій:
1) надсилає споживачеві письмове повідомлення з вимогою самостійно припинити споживання природного газу;
2) якщо споживач не оплатив заборгованість до дати припинення постачання газу, зазначеної в письмовому повідомленні, і не надав оригінал квитанції про оплату, постачальник:
– нараховує пеню в розмірі подвійної облікової ставки Національного банку, на суму заборгованості за кожен день прострочення платежу, а також 3% річних та інфляційне збільшення боргу;
– звертається до суду з метою отримання виконавчого документа про стягнення суми простроченої заборгованості, штрафних санкцій та судових витрат;
– звертається до Державної виконавчої служби України для виконання рішення суду і відшкодування витрат постачальника на звернення до виконавця.
При застосуванні постачальником газу описаного порядку загальна сума коштів, яка має бути сплачена боржником, збільшується мінімум на 15% від суми фактичної заборгованості. Так, за наявності простроченої заборгованості в сумі 5 тисяч гривень додаткові плати споживача на відшкодування судових та виконавчих витрат складуть близько 750 гривень.
Крім цього, рухоме і нерухоме майно, а також банківські рахунки та інші кошти, які боржник отримає у власність у майбутньому, підлягають арешту і примусовому вилученню.
ВАЖЛИВО! Припинення газопостачання не звільняє побутового споживача від обов’язку сплатити заборгованість за фактично спожитий природний газ.
Марія Васильєва
Раніше повідомлялося: загальнобудинковий лічильник газу: хто та як платить?