Ключові тези:
- У Пенсійному фонді оновили порядок проходження ідентифікації для пенсіонерів.
- Відтепер процедуру можна пройти не лише в Україні, а й за кордоном — через відеозв’язок.
- Ідентифікація потрібна, щоб підтвердити право на отримання пенсії.
В порядок проведення ідентифікації пенсіонерів внесли зміни.
Про це попередили в Пенсійному фонді України.
Зокрема, йдеться про розширення варіантів для проходження процедури. Відтепер пройти ідентифікацію через відеоконференцзв’язок можуть не лише пенсіонери, які перебувають в Україні, а й особи, які перебувають за кордоном.
Раніше ми розповідали, як перевести трудову книжку в електронний формат, щоб зберегти стаж.
Навіщо пенсіонерам проходити ідентифікацію
Проходити ідентифікацію потрібно щороку – до 31 грудня. Це потрібно, щоб Пенсійний фонд переконався, що пенсію отримує саме той пенсіонер, якому вона призначена.
Як пройти ідентифікацію
Пройти ідентифікацію пенсіонери можуть зручним для себе способом:
- У сервісному центрі Пенсійного фонду.
- Онлайн через вебпортал електронних послуг ПФУ.
- У консульській установі України за кордоном, де потрібно отримати довідку про те, що особа є живою, і надіслати її поштою до сервісного центру Пенсійного фонду України за місцем реєстрації.
- Через відеоконференцзв’язок, попередньо записавшись на нього через вебпортал електронних послуг ПФУ. Для цього:
- Зайдіть на вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України, у верхній частині екрана оберіть вкладку “Заява на ідентифікацію за допомогою відеоконференцзв’язку” та натисніть на неї.
- Ознайомтесь з інформацією про категорії отримувачів, для яких реалізовано сервіс та у разі належності до однієї з них натисніть “Продовжити”.
- У формі, що з’явиться на екрані, заповніть усі поля, позначені зірочкою *.
- Заповніть особисті дані; дані документа, що посвідчує особу; вкажіть адресу електронної пошти та номер телефону (для отримання зворотного контакту від фахівців Пенсійного фонду України); з випадаючого списку оберіть спосіб проведення відеоідентифікації через один із запропонованих додатків: Google Meet, Signal, Telegram, Viber, WhatsApp, Zoom.
- За потреби вкажіть вид послуги, яку необхідно забезпечити під час відеоідентифікації (потреба в перекладачі жестової мови, фізичному супроводі персонального асистента або помічника тощо).
- У разі тимчасового проживання за межами України (не стосується жителів тимчасово окупованих територій), поставте відповідну позначку.
- Надайте згоду на отримання e-mail-повідомлень від органів Пенсійного фонду України та натисніть “Подати заяву“. До заяви можуть бути додані (у вигляді прикріплених файлів) ідентифікаційні документи: паспорт, пенсійне посвідчення, довідка про присвоєння ідентифікаційного номера, свідоцтво про народження, трудова книжка тощо.
- Після опрацювання заяви на ідентифікацію, на адресу електронної пошти, зазначену в заяві, надійде інформація про день та час проведення сеансу відеоконференції.
Читайте також: