Четвер, 23 Вересня, 2021
ГоловнаКомуналкаХто захистить споживача газу?

Хто захистить споживача газу?

Судячи з викладеної в листі інформації, і у вас, і у ваших сусідів є всі підстави звернутися зі скаргою на компанію-постачальника газу до Національної комісії з регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП).

«Звертаюся до вас із питанням щодо несправедливого нарахування кубометрів спожитого газу. Лічильника у мене немає, от і пишуть мені кубометри як хочуть. Наприклад, за січень нарахували оплату за 63 кубометри – на суму 514,52 гривні. Я живу сама, користуюся тільки газплитою – газу витрачаю мало. Зверталася до газової служби з проханням встановити індивідуальний лічильник, але мені відмовляють. Кажуть, що у нас уже є загальнобудинковий лічильник, а індивідуальний треба ставити за свої гроші. У мене тільки пенсія і дозволити собі лічильник за 3600 гривень я не можу. Чи правомірні дії газової служби?

І ще: в будинку, і правда, встановлено загальнобудинковий лічильник газу. Прилаштували його так високо, що при всьому бажанні побачити показники без драбини неможливо. Коли газівник знімають показники – невідомо, ми з ними не зустрічаємося. Хоча записувати дані вони повинні у присутності мешканців. В результаті проблеми з нарахуваннями є і у інших сусідів. Що робити?

Артемова З.П., м. Кам’янець-Подільський, Хмельницька обл.»

Судячи з викладеної в листі інформації, і у вас, і у ваших сусідів є всі підстави звернутися зі скаргою на компанію-постачальника газу до Національної комісії з регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП). Приводів для перевірки предостатньо, а саме:

– нараховані вам кубометри, які перевищують норму споживання на одну людину в 20 разів;

– небажання газслужби зробити адекватний перерахунок;

– неможливість ознайомитися з показаннями загальнобудинкового лічильника.

Нацкомісія здійснює державний контроль за дотриманням законодавства і забезпечує захист прав споживачів – стежить за наданням послуг належної якості та за обґрунтованими цінами. При виявленні порушень постачальника можуть оштрафувати і навіть позбавити ліцензії.

Звернутися зі скаргою до НКРЕКП можна як одноосібно, так і колективно, письмово або усно.

@ Національна комісія з регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг

– поштова адреса: 03057, м. Київ, вул. Смоленська, 19;

– e-mail: pr@nerc.gov.ua;

– телефон інформаційно-довідкової служби: (044) 204-70-72 (безкоштовно лише для жителів Києва).

@ Сектор НКРЕКП у Хмельницькій області
– поштова адреса: 29005, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, Будинок Рад;
– e-mail: khmelnitskiy@nerc.gov.ua;
– телефони: (0382) 72-08-10, (0382) 70-15-05 (безкоштовно лише для жителів Хмельницького).

***

Що стосується встановлення індивідуального лічильника, то, на жаль, облгази не квапляться їх встановлювати за наявності загальнобудинкового приладу. Пояснюють, що виділені на встановлення кошти пішли саме на загальнобудинковий газовий лічильник. Спробувати оскаржити їхні дії, звичайно, можна. Як аргумент нагадати про плату за розподіл газу (абонплата), куди включено і витрати на встановлення індивідуальних приладів обліку. Але вирішити це питання по-швидкому і без суду навряд чи вийде. Є й альтернативні варіанти. Наприклад, попросити місцевого депутата допомогти у встановленні індивідуального лічильника. А можна звернутися і до міськради. Муніципальна програма допомоги малозабезпеченим напевно передбачає зазначену статтю витрат.

Нове на сайті