П’ятниця, 22 Листопада, 2024
ГоловнаДомашній адвокатУ переселенців проблеми з отриманням гуманітарної допомоги – що кажуть у Мін'юсті

У переселенців проблеми з отриманням гуманітарної допомоги – що кажуть у Мін’юсті

Этот материал также доступен на русском языке
Переселенці, які стали такими не з власної волі, на нових місцях стикаються з безліччю соціальних проблем. На запитання тимчасово переміщених осіб під час прямої лінії відповідав адвокат системи безкоштовної правової допомоги Міністерства юстиції України Сергій Бреус.

Я — ВПО і в мене останнім часом проблеми з отриманням гуманітарної допомоги. Як мені діяти? Я не отримую пенсії, бо Пенсійний фонд відмовив у її призначенні, оскільки не можуть перевірити дані про зарплату. Не маю доходів і засобів до існування, тому звертався по гуманітарну допомогу.

Телефонував до обласної військово-цивільної адміністрації Донецької області, але мені порадили звернутися до місцевої адміністрації. Дали два номери телефонів, які не відповідають. Звернутися безпосередньо до організації, яка надає допомогу я не зміг, — не знайшов контакти. 

— Законом про звернення громадян передбачено, що громадяни справді можуть звертатися як усно, так і письмово, а також з допомогою електронної комунікації до органів державної влади з різного роду проханнями. Але з метою контролю та більш якісної комунікації з органами державної влади я раджу спілкуватися з посадовцями органів соціального захисту виключно письмово. Адже навіть те, що ви до них додзвонилися, не означає що вони змогли б вам допомогти. Бо для надання адресної допомоги — гуманітарної чи грошової — потрібно надавати документи, що підтверджують ваш спеціальний статус. У даному випадку — статус ВПО.

На органи місцевого самоврядування покладені функції з підтримки вразливих категорій населення. Тому підготуйте лист керівнику органу місцевого самоврядування про те, що ви є внутрішньо переміщена особа і потребуєте матеріальної та гуманітарної допомоги, просите розглянути питання й надати письмову відповідь. Якщо вони будуть вважати, що це питання не належить до їхньої компетенції, то мають перенаправити за належністю до іншого органу влади, який має його вирішити.

Щодо пенсії, то кожен пенсіонер має свій електронний кабінет на порталі Пенсійного фонду України. Ви можете у податковій інспекції взяти електронний цифровий підпис, з допомогою якого зможете зайти до свого кабінету. Якщо потрібна допомога, аби зайти до кабінету на порталі ПФУ, ви можете звернутися до наших фахівців у центрі надання безоплатної правової допомоги, щоб вам допомогли. У кабінеті має бути офіційна відмова Пенсійного фонду у призначенні пенсії.  Відмову органу Пенсійного фонду можливо оскаржити в суді протягом 6 місяців. Тобто, все залежить від того, коли було прийнято рішення Пенсійного фонду у відмові в призначенні вам пенсії. Якщо 6 місяців ще не минуло, можемо спробувати оскаржити це рішення.

Втім, потрібно бачити й проаналізувати причини відмови у призначенні вам пенсії. Бо, якщо, приміром, у вас недостатньо страхового стажу, то відмова у призначенні пенсії правомірна і потрібно звертатися до органів соцзахисту, щоб вам призначили соціальну допомогу замість пенсії.

Щодо даних про зарплату. У ПФУ є відомості про зарплати, починаючи з 2004 року. Якщо у Пенсійного фонду немає відомостей до 2004 року, а у вас є довідка від роботодавця, ви її можете надати. Якщо підприємство перебуває на окупованій території, то є так звані «Намібійські винятки суду Організації Об’єднаних Націй», згідно з якими держава повинна визнавати документи, видані окупаційною владою, якщо вони стосуються базових потреб людини, в тому числі права на пенсійне забезпечення.

  Авторы: Тамара Тысячная, Сергей Чернявский

Про що говорили на “прямій лінії:

Нове на сайті

купити ноутбук Львів, ціни в Україні