Вівторок, 7 Травня, 2024
ГоловнаСпоживач50% українців так чи інакше, але ставали жертвами аферистів у мережі: як...

50% українців так чи інакше, але ставали жертвами аферистів у мережі: як розпізнати обман

Этот материал также доступен на русском языке
Фахівці з'ясували, що половина населення України є жертвами онлайн-шахраїв, а 73% не впізнають "червоні прапорці" шахрайських схем.

Про це попереджає нове дослідження від Visa Stay Secure.

За результатами останнього дослідження Visa Stay Secure, 7 із 10 українців побоюються, що їхні рідні чи друзі можуть потрапити на шахрайські трюки. Більше того, 68% українців визнають, що їм складно виявити ознаки шахрайства у мережі та розпізнати обман.

Керівник відділу ризиків Visa у Центральній та Східній Європі Чарльз Лобо наголошує:

“Враховуючи стрімке зростання цифрових платежів, важливо, щоб люди розуміли механізми шахрайської діяльності.”

Класифікація трюків

Visa Stay Secure представила класифікацію типів повідомлень, які зазвичай є індикаторами шахрайської діяльності:

Маніпуляція терміновістю

Хакери часто використовують термін “терміново” для того, щоб залучити людей до дії, змусити зробити клацання на посилання або відповіді в електронному листі. За даними, 27% українців можуть потрапити на схеми, що включають повідомлення про загрози безпеці, наприклад, при залякуванні витоком інформації або крадіжкою паролів. Ще 32% можуть бути обдурені повідомленнями від від нібито урядових органів.

“Хороші новини”

Половина опитаних була б готова виконати дії, якби повідомлення містило позитивну інформацію. Наприклад, 35% українців перейшли б за посиланням або відповіли на листа, якби у ньому обіцяли фінансові переваги: подарунки, знижки та ін.

Ультиматуми та вимоги

Цікаво, що 35% респондентів відгукнулися б на повідомлення, що вимагає від них конкретних дій. Однак найбільш обережними є українці з приводу запитів на зміну паролів.

Згідно з дослідженням, навіть ті, хто вважає себе “знаючими”, часто трапляються на шахрайські трюки. Це включає 54% “знаючих” українців, які вірять “хорошим новинам”, і 42%, які відгукуються на “термінові дії”. Важливо відзначити, що 85% опитаних вважають найбільш підозрілими повідомлення про зміну пароля.

Зазначимо, що менше половини українців перевіряють правильність електронної адреси відправника та логотипу компанії у повідомленнях.

Це наголошує на необхідності бути настороже і розуміти мову шахрайства для безпеки в цифровому світі.

Джерело: slovoproslovo

Нове на сайті