П’ятниця, 10 Травня, 2024
ГоловнаКомуналкаПовірка лічильників: що змінилося у системі контролю над побутовими споживачами?

Повірка лічильників: що змінилося у системі контролю над побутовими споживачами?

Этот материал также доступен на русском языке
З початку повномасштабної війни проводити повірку будь-яких приладів обліку (лічильників води, електроенергії, тепла та газу) було необов'язково. Проте нещодавно в уряді вирішили поновити цю процедуру.

 Чому потрібна повірка?

У червні набрала чинності ухвала Кабміну № 440*. Тепер ті споживачі, у яких настав термін повірки лічильників, мають це зробити протягом трьох місяців після закінчення опалювального періоду.

Якщо пристрій вчасно не пройшов повірку, розрахунок обсягу споживання здійснюється за нормами споживання, що може суттєво збільшити плату за послугу. У випадку з газовими приладами обліку, тепло- та електролічильниками все ясно: періодична повірка здійснюється самими комунальниками та за їх рахунок. А ось із повіркою водомірів все не так просто.

Хто сплатить за повірку водомірів?

Витрати, пов’язані з повіркою, ремонтом, монтажем та демонтажем водоміру, не входять до складу тарифу на воду, як це було колись. Тепер відповідальність за повірку та обслуговування приладів обліку лежить на плечах споживачів. Про це йдеться у Законі «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» № 2119-VIII від 22 червня 2017 року (у редакції від 9.06.2018). І оплата за повірку водомірів залежить від виду договору між споживачем та постачальником послуги.

  •  Якщо у споживача укладено прямий договір із постачальником води (індивідуальний), то за повірку платить сам споживач. Вартість робіт із повірки, демонтажу та монтажу водомірів Національна комісія, яка здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, встановлює окремо для кожного водоканалу.
  •  Якщо співвласники багатоквартирного будинку не мають індивідуальних договорів про водопостачання, повірка здійснюється постачальником комунальної послуги за рахунок внесків на абонентське обслуговування.

Правила повірки

Зазвичай повірка лічильника триває близько п’яти днів та передбачає демонтаж приладу обліку. Демонтаж відбувається лише у присутності споживача.

Після процедури представники виконавця роблять монтаж лічильника також виключно у присутності споживача. Тоді ж здійснюється опломбування лічильника та оформляється відповідний акт.

Крім місця монтажу, номера пломби, показань лічильника на момент установлення цей документ має містити дату перевірки. Акт складається у двох примірниках. Один екземпляр вручається споживачеві, другийзберігається на підприємстві.

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ

Для споживачів, які проживають на тимчасово окупованих територіях, продовжують діяти норми про припинення повірки лічильників на період воєнного стану та протягом трьох місяців після його припинення або скасування.

Для споживачів, які проживають у зонах можливих або активних бойових дій, терміни повірки лічильників відкладаються на період до шести місяців із дати завершення або припинення бойових дій.

 Як часто потрібно перевіряти водомір?

Періодичність повірки водомірів залежить від його року випуску. Так, лічильники на воду, випущені до 2007 року, потрібно перевіряти раз на три роки, після 2007 року – раз на чотири роки.

*«Деякі питання повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки в умовах воєнного та надзвичайного стану» № 440 від 07 квітня 2023 року

Нове на сайті