Четвер, 25 Квітня, 2024
ГоловнаКомуналкаПро тарифи на воду і лічильники

Про тарифи на воду і лічильники

Этот материал также доступен на русском языке
До редакції надійшло звернення від групи читачів з Олександрійського району Кіровоградської області. Відповіді на питання, напевно, будуть цікаві й нашим читачам з інших регіонів. Адже проблеми дуже часто однакові.

У листі озвучено проблемні питання водопостачання мешканців міст Кропивницького, Олександрії, Світловодська, Знам’янки і смт Смоліного. Постачає воду до цих населених пунктів обласне комунальне виробниче підприємство (ОКВП) «Дніпро-Кіровоград», куди ми й передали запитання наших читачів. Відповіді на них, напевно, будуть цікаві й нашим читачам з інших регіонів. Адже проблеми дуже часто однакові.

Чи потрібна згода мешканців будинку на встановлення загальнобудинкового лічильника води?

«Наскільки правомірною є установка загальнобудинкових лічильників води без згоди співвласників будинків?»

Встановлення загальнобудинкових вузлів обліку у багатоповерхових будинках передбачено статтею 3 Закону України №2119-VIII* і Порядком оснащення будівель вузлами комерційного обліку та обладнання**.

У лютому 2020 року на офіційному сайті «Дніпро-Кіровоград», згідно з Постановою Кабінету Міністрів №444 від 6 червня 2018 року, було розміщено інформацію про намір встановити у багатоквартирних будинках загальнобудинкові лічильники.

Після ознайомлення з цією інформацією у власників (співвласників) будинків було два місяці на те, щоб ухвалити рішення:

  •  або дати згоду на встановлення на умовах, запропонованих оператором мереж;
  •  або узгодити з оператором мереж інші умови встановлення загальнобудинкового лічильника;
  •  або заявити про намір самостійно обладнати будівлю вузлами обліку (на встановлення дається чотири місяці).

Інші механізми вирішення цього питання законом не передбачено.

Мешканці багатоквартирних будинків у Кропивницькому, Олександрії, Світловодську, Знам’янці, смт Смоліному не повідомили оператора про свої наміри і самостійно лічильник не встановили. Відповідно цю функцію взяло на себе комунальне підприємство. Про заплановані роботи письмово повідомило уповноважених осіб багатоквартирних будинків – через «Укрпошту». Їх відсутність при проведенні робіт, запевняє «Дніпро-Кіровоград», не є перешкодою для встановлення лічильників.

 Звідки береться надхмарний тариф?

«Чому водоканал ігнорує «соціальну складову» – платоспроможність населення – при формуванні тарифів на водопостачання та водовідведення? Тариф на воду для населення становить 45,97 гривні за куб, що значно перевищує тарифи на воду у водоканалах інших обласних центрів України».

Нарахування вартості послуг з водопостачання та водовідведення складається з тарифу на послуги, розміру щомісячної абонентської плати і різниці між показниками лічильників – загальнобудинкового і квартирних.

Тариф для споживачів підприємства «Дніпро-Кіровоград» затверджено Постановою Нацкомісії №2858 від 22 грудня 2021 року. З 1 січня 2022 року вартість послуг складає 45,972 гривні за куб з ПДВ (за воду – 25,212 гривні за куб, за водовідведення – 20,76 гривні за куб). Тариф встановлюється індивідуально для кожного постачальника води. І справді відрізняється у різних регіонах України.

Абонентську плату з 1 січня 2022 року розраховано згідно з Постановою Кабінету Міністрів №808 від 21 серпня 2019 року*. Нагадаємо, що у зв’язку зі змінами у вересні 2021 року:

  • із структури абонентської плати було вилучено витрати на обслуговування квартирних лічильників;
  • введено нарахування абонплати за кожною послугою (окремо на водопостачання і окремо на водовідведення);
  • для споживачів у багатоквартирних будинках включено витрати на перевірку загальнобудинкового лічильника.

Тому розмір плати за абонентське обслуговування на місяць для споживачів ОКВП складає:

  • у будинках, обладнаних загальнобудинковими лічильниками, – 35 гривень (з ПДВ);
  • у будинках без загальнобудинкових лічильників – 16 гривень (з ПДВ);
  • при наданні послуги централізованого водовідведення – 15 гривень (з ПДВ).

Як обчислюють суму плати за спожиту воду?

«Чи законно роблять додаткові нарахування за різницю обсягів спожитої води між показниками загальнобудинкового водоміра і сумарними показниками індивідуальних водомірів?»

Правила розподілу обсягів комунальних послуг між споживачами наведено у статті 10 Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» №2119-VIII від 22 червня 2017 року (у редакції від 1.05.2021 р.).

Якщо жодне приміщення в будівлі не оснащене індивідуальними лічильниками води: загальний обсяг спожитої води розподіляється між споживачами пропорційно до кількості осіб, які фактично користуються такими послугами.

Якщо всі мешканці будинку мають квартирні лічильники: загальний обсяг споживання в будинку розподіляється між мешканцями відповідно до показників індивідуальних приладів обліку. Якщо виникає різниця між показниками на загальнобудинковому лічильнику і сумою показників усіх квартирних приладів, вона розподіляється між споживачами згідно з методикою, затвердженою Міністерством регіонального розвитку (Наказ №315 від 22 листопада 2018 року, у редакції від 29.03.2022 р.).

Якщо у квартирах встановлено індивідуальні лічильники, але не у всіх мешканців будинку: спочатку підсумовуються обсяги води, використаної мешканцями квартир, обладнаних приладами обліку. Цей показник віднімається із загального обсягу, зафіксованого будинковим лічильником. Отримана різниця розподіляється між споживачами, чиї квартири не обладнані лічильниками, пропорційно до кількості людей, які користуються такими послугами.

Зазначений механізм більше застосовується до мирного часу. З березня цього року у методику розрахунку було внесено корективи. Це пов’язано з тим, що частина людей взагалі не має лічильників, а частина – не має можливості повідомляти показники приладів обліку. У таких випадках рахунки виставляються за середніми показниками водоспоживання. І щоб суми були адекватними, Мінрегіон для таких споживачів запровадив коригуючий коефіцієнт.

Наразі розглядається ще один законопроект про зміну методики розрахунків за воду і тепло. Коли його буде ухвалено – ми обов’язково розповімо про це нашим читачам.

*Закон України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» №2119-VIII від 22 червня 2017 року

**Наказ Міністерства регіону №206 від 9.08.2018 р.

*** «Про встановлення граничного розміру плати за абонентське обслуговування з розрахунку на одного абонента для комунальних послуг, що надаються споживачам багатоквартирних будинків»

Нове на сайті

купити ноутбук Львів, ціни в Україні