П’ятниця, 22 Листопада, 2024
ГоловнаНове в законодавствіСкасували прописку у паспорті: як зареєструвати місце проживання?

Скасували прописку у паспорті: як зареєструвати місце проживання?

Этот материал также доступен на русском языке
На початку грудня набрав чинності закон* про скасування прописки у паспорті . Згідно з документом, штамп у паспорті про прописку і паперова довідка про місце реєстрації до ID-картки відтепер не є обов'язковими.

Електронна реєстрація

Щоб скористатися нововведенням, необхідно мати електронний підпис. З його допомогою можна увійти до електронного сервісу державних послуг «Дія», вибрати пункт «Реєстрація місця проживання» та заповнити заяву. Власник житла, де ви проживаєте, зможе підтвердити запит і дозволити там зареєструватися. Дані про нове місце проживання з’являться автоматично в реєстрі територіальної громади, зняття з попереднього місця також відбудеться автоматично. Реєстри територіальних громад обмінюватимуться інформацією між собою і з державними реєстрами в  автоматичному режимі. При цьому для забезпечення їх роботи органи місцевого самоврядування мають право використовувати засоби відомчої інформаційної системи Державної міграційної служби.

Тепер реєстрація не впливатиме на отримання послуг. Оформляти пенсію, документи або отримувати медичну допомогу можна, не прив’язуючись до місця реєстрації.

Паперовий паспорт можна не міняти

Власник приміщення може зареєструвати у своєму будинку будь-яку особу, на відміну від прописки, яка дозволяла прописати лише близьких родичів. Водночас, місце реєстрації не даватиме людині право власності на житло. Це лише спосіб повідомити державу про місце проживання громадянина.

Місце проживання, зареєстроване до набуття чинності новим законом, не вимагає повторної реєстрації. Для підтвердження цього факту можна подавати відомості, що були внесені:

  • до паспорта громадянина України, виготовленого у формі книжечки;
  • до паспорта громадянина України або паспорта громадянина України для виїзду за кордон у формі е-паспорта;
  • до витягу з реєстру територіальної громади.

З дня запровадження доступу до відомчої інформаційної системи, але не пізніше 1 березня 2022 року, інформація про місце проживання особи підтверджується також відомостями, зазначеними у ній. За потреби такого підтвердження органи державної влади і місцевого самоврядування зобов’язані здійснювати перевірку відомостей, внесених до паспорта громадянина України, виготовленого у формі книжечки. Таким чином, звичний штамп у паспорті буде необов’язковим.          

На допомогу пенсіонерові

Що робити, якщо пенсіонер не «дружить» з інтернетом і не має електронного підпису, але при цьому виникне потреба зареєструвати нове місце проживання?

Як і раніше, можна звернутися до органів місцевого самоврядування, центру надання адміністративних послуг (ЦНАП), посадової особи керуючої компанії або об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, житлово-будівельного кооперативу.

*«Про реалізацію публічних електронних послуг з реєстрації та декларування місця проживання в Україні»

Читайте також:

Нове на сайті

купити ноутбук Львів, ціни в Україні