Четвер, 25 Квітня, 2024
ГоловнаПенсійна справаОформляємо пенсію онлайн: дорожня карта

Оформляємо пенсію онлайн: дорожня карта

Этот материал также доступен на русском языке
Ви дісталися того віку, коли час оформляти пенсію? Не зітхайте тяжко, думаючи про черги у відділку Пенсійного фонду. Надворі ХХІ століття.

І якщо у вас або у ваших рідних є комп’ютер, то ми з вами можемо вирушити в досить цікаву подорож оформлення пенсії онлайн, тобто за допомогою Інтернету. Ґрунтуючись на власному досвіді, можу констатувати: це не просто можливо, але й не так складно, як мені здавалося спочатку.

  1. Отримуємо електронний підпис

Для початку запам’ятовуємо заповітну інтернет-адресу Порталу електронних послуг Пенсійного фонду України (ПФУ). Саме там ви будете оформляти свою пенсію онлайн: https://portal.pfu.gov.ua.

Але перш ніж туди зазирнути, вам треба мати електронний цифровий підпис, він же ЕЦП. Тільки з його допомогою перед вами відкриються на порталі всі потрібні сторінки для оформлення пенсії, тобто ви здобудете можливість зареєструватися там в особистому кабінеті.

ЕЦП можна отримати різними способами. Я знайшла найпростіший (на мій погляд): через додаток інтернет-банкінгу Privat24. Там ця послуга доступна в меню «Всі послуги – Бізнес – Електронний цифровий підпис – Завантажити сертифікат». Це і буде тепер ваш ключ, ваш заповітний ЕЦП.

Важливо: збережіть на комп’ютері (флешці) сам файл (ключ), який вам пришлють з банку, і обов’язково – пароль (код) до нього.

  1. Реєструємося на порталі Пенсійного фонду

Отримавши ЕЦП, поспішаємо на портал https://portal.pfu.gov.ua, отримуючи можливість зареєструватися там в особистому кабінеті.

 

Позначаємо себе як фізичну особу, вибираємо центр сертифікації з переліку запропонованих (у моєму разі, як було сказано вище, це центр сертифікації ключів КБ «ПриватБанк»). Завантажуємо раніше присланий нам файл ключа і вводимо пароль ключа.

Вітаємо! Ви – зареєстрована особа на порталі Пенсійного фонду України.

  1. Готуємо потрібні документи і скануємо їх

Ну а тепер приступаємо до найчарівнішого процесу – підготовки необхідних документів та їх сканування. Тільки у відсканованому вигляді ви зможете їх завантажити на порталі ПФУ.

Почала я свій пенсійний шлях з отримання банківської картки, куди буде «капати» в майбутньому пенсія. Разом з карткою вам видадуть документ з розрахунковим рахунком. Зберігаймо його.

Далі – ваше фото для майбутнього пенсійного посвідчення.

– На пенсію треба виходити з посмішкою, – порадив мені фотограф, що я і зробила (невеликий ліричний відступ).

Найголовніше, коли вас будуть знімати на важливий документ, – не забути попросити, щоб вам його відправили в електронному вигляді на вашу пошту або скинули на флешку (його потрібно буде завантажити на порталі разом з іншими документами).

Вам буде потрібно відсканувати:

– заповнені сторінки паспорта;

– ідентифікаційний код;

– заповнені сторінки вашої трудової книжки;

– документи, що підтверджують особливий статус (в разі його наявності, звичайно) – учасника війни, інваліда, учасника ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, особи, що має право на пільги і т.ін.

– власний особистий підпис (його краще перед скануванням накреслити чорним чорнилом на білому папері);

– я також відсканувала диплом про вищу освіту.

Важливо: всі відскановані документи завантажте на флешку, щоб вони у вас були цілком готові для завантаження на порталі. Наголошую на цьому, бо коли при завантаженні «щось піде не так», система на порталі ПФУ вам повідомить про закінчення терміну завантаження і доведеться все починати спочатку.

Ще важливо: система на порталі ПФУ попереджає, що кожен завантажений файл не мусить перевищувати 1 Мб. Тож перед завантаженням, щоб уникнути «починаємо все  спочатку», переконайтеся, що ваше фото, підпис і всі відскановані документи – не «величезних» розмірів.

  1. Приступаємо до оформлення заявки на пенсію і завантаження документів

За допомогою ЕЦП заходимо на портал ПФУ. Вибираємо розділ «Заява на призначення пенсії». Вказуємо там свій орган ПФУ та його територіальний відділок. Вам також запропонують зазначити, який ви обираєте спосіб виплати пенсії. У моєму разі я зазначила відділок банку і номер банківського рахунку, куди буде нараховуватися пенсія.

 

Також вам запропонують вибрати формат пенсійного посвідчення – паперовий або електронний. Я вибрала паперовий.

Тепер у цьому ж розділі порталу завантажуємо сторінки відсканованих документів, фото і ваш підпис. Дорогою система вам дасть корисні поради на тему «що саме і в який розділ».

Все! Тепер вам залишається тільки погодитися на обробку ваших даних і натиснути на опцію «Відправити заявку».

  1. Важливі «дрібниці»

Не кваптеся полишати портал. Зробіть вдих-видих і виконайте ще деякі дії:

– у правому верхньому кутку головної сторінки порталу ПФ знайдіть розділ «Дистанційне інформування». Заповніть потрібні графи в ньому – вкажіть свою електронну адресу та телефон. Повірте, стане у пригоді!

Заповніть потрібні графи в ньому – вкажіть свою електронну адресу та телефон. Повірте, стане у пригоді!

– ліворуч на порталі ПФ є розділ «Комунікації з ПФУ». У вас на шляху оформлення документів і після цього можуть виникнути питання. У підрозділі «Звернення» ви можете відправити їх до ПФУ. З власного досвіду можу стверджувати: у мене питання виникали, і жодне з них не залишилося без відповіді. Причому всі ваші запитання і відповіді на них фіксуються в розділах «Звернення» і «Повідомлення» у вашому особистому кабінеті на порталі.

***

Ось так, виключно онлайн, не переступаючи порогу територіального офісу Пенсійного фонду, я оформила свою пенсію. Втім, ні, в офісі мені побувати все ж довелося. Одного разу мені зателефонували звідти і ввічливо запросили отримати пенсійне посвідчення (я ж замовляла паперове!), обумовивши день і годину.

До речі, вручили мені його в ламінованому вигляді. І з посмішкою…

Марія Котова

Скріншоти авторки

 Читайте також:

Нове на сайті

купити ноутбук Львів, ціни в Україні