Неділя, 8 Грудня, 2024
ГоловнаСпоживачЩо таке кранові рейки

Що таке кранові рейки

Этот материал также доступен на русском языке
Кранові рейки - рейковий тип фасонного металопрокату, який використовується в будівництві підкранових колій.

Виробляються рейки спеціальних профілів металургійними підприємствами України відповідно до стандартів ДСТУ 2484 / ГОСТ 4121. До них відносяться профілі – КР70, КР80, КР100, КР120, КР140. Виготовляються з високовуглецевих сталей методом гарячого прокату.

У перетині кранові рейки – є видозмінений перетин рейки звичайної. Відмінності полягають в наступному:

  • у головки округлені кутові грані. Це зроблено для того, щоб при русі коліс крана виключити вібрацію і поштовхи, що створюють розгойдування вантажу і скорочують термін служби;
  • шийка рейки потовщена, що оберігає профіль від м’яття і прогину;
  • висота рейки знижена, в порівнянні зі звичайною рейкою для зниження виникаючих напруг;
  • більш масивна підошва робиться для стійкості.

Що таке підкранові шляхи

Підкранові колії – це сукупність напрямних для руху кранових механізмів в межах робочих площадок. Вони будуються двома способами, в залежності від способу переміщення вантажів, тобто в залежності від типу кранового обладнання.

Підвісні кранові колії призначені для кранових механізмів, встановлених над майданчиками, де потрібно переміщати різні вантажі. В цьому випадку напрямні рейки кріпляться до стелі та стін. Підвісне кранове обладнання та, відповідно, кранові колії зазвичай встановлюються в приміщеннях цехів металургійних, машинобудівних,  літакобудівних і інших заводів, логістичних підприємств, робота яких пов’язана з переміщенням громіздких об’єктів по виробничих територіях.

Опорні кранові колії будуються на спеціально укріплених майданчиках, часто поза приміщеннями. Кранові механізми (мостові, баштові, козлові крани) пересуваються по прокладених рейках. Опорні колії цього типу дозволяють переміщати більш важкі вантажі (до 140 тонн).

Кранові рейки КР70, КР80, КР100, КР120, КР140 призначені для опорних кранових колій, про них і піде мова.

Вимоги до кранових рейок

Зважаючи на специфіку використання (інтенсивне переміщення вантажів, ударні та вібраційні навантаження), прокатні вироби, що формують підкранову колію, повинні відповідати ряду вимог:

  • бездоганна поверхня головки, по якій буде рухатися кран;
  • обов’язкова умова – ідеальний торцевий зріз (місце з’єднання рейок при будівництві колії);
  • висока зносостійкість, що досягається легуванням елементами марганцю, кремнію, нікелю, хрому, міді та подальшим після прокатки зміцненням;
  • стійкість до деформуючих впливів на кручення і вигин;
  • висока ударостійкість.

Перераховані вище якості закладаються в процесі виробництва і забезпечуються контролем якості. Критерії якості наведені в ГОСТ 4121-96.

У нормативному документі вказані:

  • розміри рейок, площа поперечних перерізів, граничні відхилення (по ширині головки, по ширині підошви, по висоті рейки, по довжині мірної рейки);
  • фізичні характеристики (відстань до центра ваги, моменти інерції, моменти опору, маса 1 м рейки);
  • механічні характеристики (межа плинності, відносне подовження, твердість поверхні катання головки);
  • межі відхилення за хімічним складом.

За точністю обробки поверхні кранові рейки можуть бути:

  • звичайної точності – маркуються буквою «В»;
  • підвищеної точності – маркуються буквою «Б».

Рейки випускаються:

  • мірної довжини – 9,0; 9,5; 10,0; 10,5; 11,0; 11,5; 12,0 м;
  • немірної довжини- від 4,0 до 12,0 м;
  • нестандартної довжини, що обмовляється в замовленні.

Згідно ГОСТ 4121-96 в готових прокатних виробах не допускаються:

  • прокатні плени, тріщини, забруднення, закати;
  • усадочні раковини, розшарування і тріщини на торцевих поверхнях;
  • відхилення по прямолінійності по вертикалі – не більше 0.06% довжини, по горизонталі – не більше 0.08%;
  • увігнутість підошви більш, ніж наведені в таблиці документа допуски;
  • задирки більш, ніж 4 мм.

Область застосування кранових рейок

Рейки укладаються строго паралельно, на відстані, відповідному нормативним документам створення підкранових колій, на опорні шпали.

Між собою рейки з’єднуються одним із способів:

    • за допомогою накладок;
    • болтових з’єднань – (технологічні отвори робляться на стадії виготовлення виробів);
    • електродугової зварюванням.

Застосовуються рейки даного типу всюди, де передбачено використання великогабаритної кранової спецтехніки:

  • на будівельних майданчиках;
  • на промислових підприємствах, що виробляють великогабаритну продукцію;
  • в морських портах для навантажувально-розвантажувальних робіт;
  • на сировинних базах;
  • на шахтах для відвантаження вугілля та ін.

Головне, щоб профільні вироби були підібрані правильно і відповідали технічним вимогам експлуатації, зберігаючи закладений в них міцностний потенціал, витримуючи значні навантаження, забезпечуючи надійне пересування кранової техніки.

Нове на сайті

купити ноутбук Львів, ціни в Україні