Чому саме 40?
Перш за все, це має історичне підґрунтя: після Свого Воскресіння Христос упродовж сорока днів являвся Своїм учням і лише за цей час вознісся на Небо. У Євангелії описується кілька з таких явищ.
По-перше, безпосередньо після Воскресіння Спаситель явився жонам-мироносицям, які прийшли, щоб умастити тіло Учителя запашними оліями.
По-друге, в наступні дні свідками явищ воскреслого Господа стали апостоли Петро, Клеопа (апостол із числа 70) і його супутник (імовірно апостол Лука). Потім усі одинадцять апостолів за винятком Фоми, потім апостоли разом із Фомою. Це тільки те, що було записано євангелістами. Насправді явищ було більше, як, мабуть, і їхніх очевидців.
Як зауважує апостол Іоанн, «Багато й іншого сотворив Ісус; але, коли б написати про те докладно, то, думаю, і сам світ не вмістив би написаних книг» (Ін 21:25).
Число сорок в християнстві
Крім того, число сорок має в християнстві особливе значення. Щоразу, коли ми зустрічаємо його у Святому Письмі, воно вказує на якийсь важливий період.
- 40 днів Мойсей провів на горі Синай, розмовляючи з Богом.
- Він же 40 років водив єврейський народ пустелею,
- після того як єврейські розвідники 40 днів досліджували землю обітовану.
- 40 років цар Давид правив Ізраїлем, створивши міцну основу для могутності держави,
- і стільки ж перебував на престолі його син Соломон, за якого Ізраїль досяг свого розквіту.
Прикладів зі Старого Заповіту можна навести дуже багато.
У Новому Завіті Ісус Христос перед виходом на проповідь постив сорок днів. На згадку про це Великий піст також триває 40 днів (без вихідних днів і Страсної седмиці, які в строгому сенсі не належать до посту). І великодня радість, яку Церква подовжує до сорока днів, – свого роду дзеркальне відображення покаянного великопісного часу.
Сорокаденний період святкування Великодня таким чином, з одного боку, вказує на історичний час від Воскресіння до Вознесіння, а з другого, символізує собою повноту пасхальної радості, яку подарував світові воскреслий Спаситель.
ДО ВІДОМА. Від Великодня (20 квітня) до Вознесіння (29 травня) – 40 днів.
За матеріалами православної преси
Читайте також: