Новини

Чи потрібно повторно реєструвати нерухомість, придбану до 2013 року: заява Мін’юсту

Ключові тези:

  • Власникам житла з документами, оформленими до 2013 року через БТІ, не потрібно повторно реєструвати нерухомість — держава визнає такі права чинними.
  • Мін’юст рекомендує безкоштовно внести дані до електронного Держреєстру, щоб убезпечити інформацію про власність від втрати чи знищення під час війни.
  • Наявність запису у Держреєстрі — обов’язкова умова для отримання державних компенсацій, зокрема за програмою «єВідновлення».

Раніше ми розповідали, чи дає прописка розпоряджатися нерухомістю.

Чимало українців мають документи, оформлені ще до 2013 року — до запуску електронного Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Як пояснили у Міністерстві юстиції України, власникам такого житла не потрібно оновлювати інформацію або повторно реєструвати нерухомість. Усі права, зареєстровані через Бюро технічної інвентаризації (БТІ), держава визнає чинними.

Водночас у Мін’юсті радять власникам безкоштовно внести дані про своє житло до електронного реєстру. Це дає можливість:

  • мати офіційний електронний запис про право власності;
  • гарантувати збереження даних у разі втрати паперових документів або знищення архівів БТІ — що особливо актуально під час війни.

Посадовці наголошують: наявність запису у Держреєстрі — обов’язкова умова для отримання компенсацій від держави, зокрема за програмою «єВідновлення».

Як внести дані до реєстру

Для реєстрації потрібно підготувати документи, що підтверджують право власності: свідоцтво, договір купівлі-продажу, документ про спадщину тощо. З цими паперами слід звернутися до будь-якого ЦНАПу або нотаріуса у межах області, де розташоване житло.

Подати заявку можна також через портал «Дія» (крім Києва, Луганської та Донецької областей).

Власники нерухомості у Криму, Севастополі, Донецькій, Луганській, Херсонській, Запорізькій, Миколаївській, Харківській, Сумській, Дніпропетровській та Чернігівській областях можуть звертатися до будь-якого ЦНАПу чи нотаріуса по всій Україні.

Після подання документів інформацію про об’єкт вносять до державного реєстру, а всі оригінали повертаються власнику.

Читайте також:

Новое на сайте

  • Новини

Чому можуть припинити виплати людям з інвалідністю і як відновити їх

Пенсійний фонд може тимчасово припинити виплати, якщо закінчився термін дії медичного висновку. Пояснюємо, як діяти…

30/10/2025 08:29
  • Новини

Шахраї оформлюють кредити від чужого імені: як уберегти свої дані й не стати жертвою

В Україні зростає кількість випадків, коли шахраї отримують доступ до персональних даних громадян і використовують…

30/10/2025 06:30
  • Новини

Небезпечні волоські горіхи: як відрізнити свіжі від зіпсованих

Неправильне зберігання може призвести до прогоркання, втрати аромату і навіть утворення токсинів. У цій публікації…

30/10/2025 05:00
  • Статті

Як обрати надійну, мобільну та просту у використанні охоронну систему

Бездротові системи охоронної сигналізації стають все більш популярними завдяки своїй естетичності, автономності та легкості монтажу.…

29/10/2025 23:52
  • Новини

Погода в Україні на четвер, 30 жовтня: метеорологи говорять про ідеальний синоптичний осінній день

Місцями, особливо на заході та в горах, можливі пориви вітру до 15–20 м/с - будьте…

29/10/2025 22:59
  • Новини

Магнітні бурі на четвер, 30 жовтня 2025 року: метеозалежним треба потерпіти ще трохи

Очікувалося, що до 30 жовтня магнітосфера почне стабілізуватися, проте цього не сталося.

29/10/2025 22:40