Статті

Що таке вакуумний підсилювач гальм і як він працює

Правильно функціонуючий вакуумний підсилювач гальм дозволяє водію ефективно уповільнювати транспортний засіб навіть при екстреному гальмуванні, не прикладаючи надмірних зусиль до педалі. Вузол встановлюють між педаллю гальма та головним гальмівним циліндром, значно знижуючи фізичні зусилля водія при гальмуванні.

Основне призначення механізму – забезпечення комфортного та безпечного керування автомобілем у будь-яких дорожніх умовах. Без цього пристрою керування важкими машинами стає вкрай скрутним, особливо при частих зупинках у міському режимі руху.

Конструкція та принцип дії підсилювача

Пристрій побудований за принципом поділу робочих зон з різним тиском. Центральним елементом конструкції виступає металевий корпус, який гумова діафрагма поділяє на вакуумну та атмосферну камери.
Функціонування системи забезпечують взаємопов’язані компоненти:

  1. робочий шток із системою штовхачів;
  2. атмосферний та зворотний клапани;
  3. діафрагма з опорною тарілкою;
  4. поворотні пружини;
  5. фільтруючий елемент.

Робота компонента полягає в використанні різниці тисків. Пристрій підключається до колектора впускного двигуна через вакуумний шланг. Коли силовий агрегат працює, у колекторі створюється розрідження, яке передається до робочої камери підсилювача.

При натисканні на педаль гальма відкривається атмосферний клапан, повітря під атмосферним тиском надходить в одну з камер підсилювача. Різниця тиску між камерами створює додаткову силу, яка впливає на шток головного гальмівного циліндра.

Таким чином, невелике зусилля на педалі перетворюється на значний тиск у гальмівній системі. При відпусканні педалі атмосферний клапан закривається, тиск у камерах вирівнюється і пристрій повертається у вихідне положення.

Як вибрати обладнання

Правильний вибір компонента залежить від технічних характеристик автомобіля та вимог до гальмівної системи. Діаметр діафрагми визначає ефективність посилення – для легкових машин підходять моделі 200-280 мм, для вантажних до 350 мм.

При заміні підсилювача часто потрібне оновлення інших компонентів, тому разом з вакуумним підсилювачем гальм можна купити розподільник гальмівних сил https://webshop-ua.intercars.eu/zapchasti-ru/reguliator-tormoznykh-sil-661700

Матеріал корпусу впливає на термін служби – сталеві варіанти довговічніші за алюмінієві. Тип кріплення та розташування штуцерів повинні точно відповідати оригінальній конструкції. Якість ущільнювальних елементів від перевірених виробників гарантує надійну роботу та герметичність системи.


*на правах реклами

Новое на сайте

  • Новини

Сонце заспокоїлося: що чекати від магнітного поля Землі 16 грудня

Фахівці з космічної погоди оприлюднили прогноз геомагнітної активності на вівторок. Дані свідчать про спокійну ситуацію…

15/12/2025 21:30
  • Новини

Батарея не сідає: як користуватися смартфоном дуже довго без підзарядки

В умовах частих відключень електроенергії автономність смартфона критично важлива. Продовжити роботу пристрою можна без додаткових…

15/12/2025 20:30
  • Новини

Рада підтримала заміну “копійок” на “шаги”: що зміниться для гаманців українців

В Україні готуються до символічної, але масштабної грошової реформи. Верховна Рада може вже найближчим часом…

15/12/2025 19:30
  • Новини

Ліки подешевшають: на які препарати та чому МОЗ пропонує встановити знижки

Міністерство охорони здоров’я пропонує новий підхід до формування цін на лікарські засоби. Йдеться про систему…

15/12/2025 18:30
  • Новини

Мобілізацію прив’яжуть до «цифри»: коли з’явиться електронний кабінет військовозобов’язаного

Україна переходить до нового етапу мобілізаційної системи, де головну роль відіграватимуть цифрові інструменти. Уже за…

15/12/2025 17:30
  • Статті

Електронна трудова замість паперової: чи можуть українці втратити стаж – роз’яснює експерт

До завершення строку переходу від паперових трудових книжок до електронного формату залишилося близько пів року.…

15/12/2025 17:00