П’ятниця, 22 Листопада, 2024
ГоловнаНове в законодавствіКому терміново потрібно звернутися до Пенсійного фонду: детальна покрокова інструкція

Кому терміново потрібно звернутися до Пенсійного фонду: детальна покрокова інструкція

Этот материал также доступен на русском языке
Деякі переселенці, щоб не залишитися без пенсії та соціальних виплат, до кінця року повинні пройти ідентифікацію. Зробити це треба у відділеннях Пенсійного фонду або «Ощадбанку». Нещодавно з’явилася можливість підтвердити свою особу за допомогою відеозв’язку.

Що змінилося?

Пенсійний фонд затвердив порядок проходження ідентифікації шляхом відеозв’язку. Така можливість передбачена постановою Кабінету Міністрів №837 від 8 серпня 2023 року. Але вона запрацювала не одразу. Щоб запровадити цей механізм, Пенсійний фонд (ПФУ) мав затвердити додатковий порядок*. Це сталося тільки на початку грудня.

 Хто і до якого числа повинен пройти ідентифікацію?

Нововведення наразі стосується лише отримувачів пенсій та соціальних виплат з числа тих переселенців, які отримали статус внутрішньо переміщених осіб (ВПО) до 24 лютого 2022 року. Для продовження отримання виплат в 2024 році такі особи мають пройти ідентифікацію до кінця року. Загалом така ідентифікація має відбуватися щонайменше раз на шість місяців, але на час дії карантину була призупинена.

 Як підтвердити свою особу?

Як повідомляють в ПФУ, основний спосіб проходження ідентифікації – особисте звернення пенсіонера з паспортом до будь-якого відділення «Ощадбанку» або до ПФУ. Якщо ви вмієте користуватися інтернетом, то це можна зробити дистанційно – через особистий кабінет на вебпорталі електронних послуг ПФУ за допомогою «Дія.Підпис» («Дія ID»). І врешті-решт пройти ідентифікацію можна за допомогою відеозв’язку.

Як має працювати відеоідентифікація?

Заяву на проходження фізичної ідентифікації у режимі відеоконференцзв’язку можна подати через вебпортал електронних послуг ПФУ. Для цього потрібно заповнити відповідний електронний бланк. Також про відеоідентифікацію можна домовитися за телефоном через визначені контактні центри. Нагадаємо номери контакт-центру ПФУ: 0 (800) 503-753; (044) 281-08-70; (044) 281-08-71.

Відеосеанс буде проведено у час і спосіб, узгоджені з пенсіонером. Слід звернути увагу, що така ідентифікація має бути здійснена не пізніше 30 календарних днів, але не раніше 10 робочих днів з дати подання заяви (звернення). Тобто ті, хто ще не пройшов ідентифікацію, але сподівається скористатися цим нововведенням, скоріше за все, зробити це до кінця року вже не встигнуть.

Відеозв’язок може бути проведений через одну з програмних платформ, яку обере заявник: «Скайп» (Skype), «Телеграм» (Telegram), «Вайбер» (Viber), «ВотсАп» (WhatsApp), «Зум» (Zoom) та інші.

Під час відеодзвінка пенсіонер має пред’явити працівнику ПФУ документ, що посвідчує особу. Працівник повинен мати можливість його роздивитися. У разі неможливості проведення відеоідентифікації з причини поганої якості зв’язку узгоджується інша дата її проведення, про що фіксується в протоколі.

Загалом передбачено, що процедура відеоконференції має тривати орієнтовно 20 хвилин. Під час ідентифікації співробітники ПФУ будуть ставити обов’язкові запитання та, за необхідності, додаткові. Нижче наводимо їх перелік**.

Викладені пенсіонером факти потім ще кілька днів будуть оброблятися і перевірятися. Рішення про те, пройшла людина ідентифікацію чи ні, мають ухвалити протягом 10 днів. І тільки після цього ПФУ має поінформувати заявника про результат у триденний термін.

 Якщо пенсіонер перебуває за кордоном

Додамо, що для пенсіонерів, які мають статус ВПО, але тимчасово перебувають за кордоном, є ще один спосіб ідентифікації – надіслати в Україну необхідні документи поштою. Для цього потрібно в закордонній дипломатичній установі України отримати документ, який посвідчує, що фізична особа є живою. Видане в установленому порядку посвідчення разом із заявою про проходження ідентифікації (довільної форми) слід направити до територіального органу ПФУ, де пенсіонер перебуває на обліку. Оригінал посвідчення разом із заявою можна направити засобами поштового зв’язку або в сканованому вигляді – через вебпортал електронних послуг ПФУ з використанням засобів кваліфікованого електронного підпису.

PS. В уряді розроблено законопроект про подовження терміну проходження ідентифікації до 1 квітня 2024 року. Щоправда, на момент верстки номера документ так і не було ухвалено.

*Постанова правління ПФУ «Про затвердження Порядку встановлення територіальним органом Пенсійного фонду України особи одержувача пенсії, щомісячного довічного грошового утримання судді у відставці, інших соціальних виплат шляхом відеоконференцзв’язку» №49-2 від 20 листопада 2023 року, набула чинності 8 грудня.

**Що запитають під час відеоідентифікації?

  • Перелік обов’язкових запитань

1. Чи надаєте ви згоду на проведення відеоідентифікації, у тому числі на відеофіксацію вашої особи та (або) екрану з вашим зображенням, а також пред’явлених вами документів?

2. Назвіть прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) (далі – ПІБ.).

3. Назвіть дату народження.

4. Назвіть місце народження.

5. Назвіть реквізити паспортного документа (серія (за наявності), номер, дата видачі паспорта громадянина України, найменування уповноваженого суб’єкта, що видав документ, строк дії (за наявності), унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності).

6. Назвіть свій реєстраційний номер платника податків (РНОКПП). Якщо РНОКПП відсутній, повідомте, чи відмовлялись ви коли-небудь від РНОКПП? У якому році це було?

7. Чи є у вас пенсійне посвідчення? Назвіть реквізити пенсійного посвідчення.

8. Назвіть ваш номер телефону, адресу електронної пошти або інший спосіб зворотного зв’язку.

9. Назвіть ваше задеклароване (зареєстроване) місце проживання (перебування), фактичне місце проживання.

10. Коли ви останній раз звертались до органів Пенсійного фонду України? З яким питанням? Назвіть місто, в якому розташований орган, до якого ви звертались.

  • Приблизний перелік додаткових запитань

1. Чи є у вас свідоцтво про загальнообов’язкове державне соціальне страхування?

2. Чи змінювали ви ПІБ? Якщо змінювали, назвіть усі ваші попередні прізвища, імена, по батькові (за наявності).

3. Чи є у вас діти? Скільки? Назвіть дати народження ваших дітей.

4. Яка у вас освіта? Де ви навчались? У який період часу?

5. Чи проходили ви військову (альтернативну) службу?

6. Ви можете назвати ваше перше офіційне місце роботи?

7. Ви можете назвати ваше останнє офіційне місце роботи?

8. Назвіть свої місця роботи за певний період.

9. Скільки у вас загального стажу роботи?

10. Чи перебували ви на обліку в Центрі зайнятості як безробітний(а)? У якому році?

11. Чи працювали ви на підприємствах зі шкідливими умовами праці? Назвіть ці підприємства. У яких роках ви там працювали?

12. Чи були ви коли-небудь зареєстровані як фізична особа-підприємець? У якому році? Яким видом діяльності ви займались?

13. Назвіть дату, з якої вам призначено пенсію.

14. Коли вам була останній раз виплачена пенсія?

15. Який розмір пенсії ви отримали?

16. Назвіть дату виплати вам пенсії.

17. Чи встановлено вам інвалідність? Якої групи та підгрупи? На який строк? Яка причина інвалідності?

18. Чи виплачуються вам страхова виплата відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування», житлова субсидія, пільги на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу?

19. Назвіть спосіб отримання вами пенсії (банк або пошта).

Нове на сайті

купити ноутбук Львів, ціни в Україні