Якщо списання коштів пройшло без вашого відома, ви повинні негайно повідомити про це обслуговуючий банк і правоохоронні органи.
В будь-який момент, щоб з’ясувати усі обставини руху ваших коштів на рахунку, ви можете звернутися до будь-якого відділення банку, що вас обслуговує. При собі ви повинні мати:
В самому банку ви повинні написати заяву на службу безпеки банку (або на голову правління банку) для з’ясування усіх обставин.
В заяві треба вказати власну непричетність до здійснення банківських операцій останнім часом: що ви кошти не знімали, не переказували, не поповнювали телефон собі або іншим, картку не втрачали, пін-код нікому не передавали, з комп’ютера не переказували коштів, картку не передавали іншим особам, дзвінків і смс від незнайомих людей не отримували. Також вкажіть, чи не було придбано вами або вашими близькими через інтернет побутові товари або продукти, якщо так – який телефон було вказано в замовленні.
Опишіть детально усі обставини, що вам відомі, щодо списання коштів з рахунку. Обов’язково зазначте, чи повідомляли ви кол-центр банку щодо незаконного переказу коштів.
Ви повинні знати, що, відповідно до частини 1 статті 1071 Цивільного Кодексу (ЦК), банк може списати кошти з рахунка клієнта на підставі його розпорядження. Тож банк зобов’язаний розглянути вашу заяву і повідомляти вас про хід розгляду заяви письмово.
За вашою заявою картка, з якої було списано кошти, може бути заблокована банком і перевипущена інша.
Якщо ви повідомили про усі шахрайські дії, а у вас, скажімо, договір кредитний і нараховуються відсотки, напишіть заяву до банку, щоб не нараховувалися відсотки за кредитним договором. Якщо банк не погоджується, ці окремі дії банку можете оскаржити в суді.
Саме під час розслідування в банку буде відомо, як відбувався переказ коштів, чи мало місце стороннє втручання. Вам мають надати висновок службової перевірки з детальним описом усіх дій за рахунком.
Також ви можете написати заяву до Національного банку України або зателефонувати на їхню «гарячу лінію» за номером 0-800-505-240 і повідомити про те, що сталося, або оскаржити дії вашого банку.
Відповідно до статті 1073 ЦК України, у разі несвоєчасного зарахування на рахунок коштів, що надійшли клієнтові, їх безпідставного списання банком з рахунку клієнта або порушення банком розпорядження клієнта про перерахування грошових коштів з його рахунка банк повинен негайно після виявлення порушення зарахувати відповідну суму на рахунок клієнта або належного отримувача, сплатити відсотки і відшкодувати завдані збитки, якщо інше не встановлено законом.
Якщо ви переконаєтеся, що встановлено тих, хто причетний до незаконного зняття коштів, можете саме від тієї особи вимагати відшкодування вам збитків в добровільному або судовому порядку.
Вікторія Гусакова, позаштатний юрист
Міжнародна організація надасть грошову допомогу деяким пенсіонерам. Виплати "приплюсують" до пенсій.
Стартувала реєстрація на отримання нових виплат для українців.
Кожна домашня рослина не лише прикрашає інтер'єр, але й приносить радість своєму господареві.
Котлети — це класична страва, яка є важливою частиною української кухні. Це ситна, смачна та…
Щоб вибрати ідеальний диван, важливо враховувати безліч факторів – від розмірів та форми до матеріалів…
Українців можуть позбавити небажаних дзвінків. Новий законопроєкт передбачає можливість ідентифікації абонентів, які порушують ваш спокій.…