Поговоримо про них докладніше. А також про дієві заходи захисту.
Психологи попереджають: така впевненість притупляє увагу і є запорукою дуже великого ризику опинитися на гачку тих, хто видурює гроші або має намір пограбувати житло.
Не можна забувати, що є люди розумніші та хитріші за вас. І не стати їх жертвою вдається лише за умови пильного ставлення до всього, що відбувається, спроможності добре аналізувати те, що вам пропонують. Дешевий сир буває лише у мишоловці. Про це треба завжди пам՚ятати.
«Вашу карту заблоковано», «з вашого рахунку хочуть списати гроші», «діють нові правила користування картками під час воєнного стану», «вам мають намір перерахувати матеріальну допомогу на відновлення постраждалого від ракетних ударів житла», – зловмисники, які представляються співробітниками банку, використовують різні способи, аби отримати доступ до ваших банківських карток.
Якщо невідомі просять надати
знайте: це – шахраї. Бо співробітники банку (про це постійно попереджають на сайтах різних банків) ніколи про надання такої конфіденційної інформації не говорять.
Відразу припиняйте розмову. Щоб пересвідчитися, що діяли правильно, зателефонуйте до свого банку і з՚ясуйте ситуацію остаточно.
Банківські картки задіяні шахраями і у вже давно відомій схемі, коли вони телефонують і говорять людині про те, що її родич опинився у біді. Найчастіше мова йде про ДТП. Далі висувається вимога перерахувати гроші.
У таких випадках кладіть слухавку, з՚ясуйте, що з родичем, про якого йшла мова, потім телефонуйте до поліції за номером 102.
Аферисти представляються «мобільними операторами» і пропонують безкоштовно перейти у режим роумінгу, щоб залишатися на зв’язку, адже нібито у місті, де проживає потенційна жертва, мали бути труднощі у мережі. Для цього необхідно назвати код підтвердження із СМС, який надійшов на телефон.
Негайно кладіть слухавку. У компаніях мобільних операторів наголошують: вони не телефонують клієнтам і не просять їх називати будь-які коди.
Великою популярністю користується схема, в якій шахраї представляються співробітниками державних структур: поліції, СБУ, прокуратури, слідчого комітету та інших.
Незалежно від названої посади та підрозділу, схема виглядає так: невідомі повідомляють жертві, що гроші на її банківських картах під загрозою крадіжки, а потім пропонують зняти їх та перевести на безпечний рахунок.
Нерідко абонента змушують взяти ще й кредит, щоб це не змогли зробити «злодії», тобто перевищити так званий «ліміт за кредитами».
Шахраї часто працюють у команді: дзвонять спочатку від імені правоохоронних органів, потім – банку або навіть СБУ. У процесі розмови тиснуть авторитетом названої посади, поспішають та залякують серйозними наслідками через відмову від співпраці.
Як показує статистика, цього буває достатньо, щоб навіть розсудливий абонент піддався паніці та переказав гроші зловмисникам.
Треба розуміти: питання крадіжки грошей з карток не обговорюються телефоном – справжні співробітники поліції (або будь-якого іншого органу) мають запросити абонента до відділення, де й будуть продовжуватися подальші дії. Тому будь-яку розмову з таким змістом потрібно одразу закінчувати і самостійно передзвонювати до свого банку або відділення поліції.
Новим є те, що зловмисники все частіше дзвонять через «Вайбер», представляючись співробітниками банків, поліції та інших державних структур. Нерідко свою «посаду» аферисти підкріплюють візуально: як фотографію профілю невідомі можуть ставити логотипи банків та символіку правоохоронних органів.
Важливо пам’ятати, що справжні співробітники поліції або банків не дзвонять через месенджери. Тому будь-який дзвінок від їхнього імені по «Вайберу» необхідно відразу закінчувати – на тому кінці дроту гарантовано знаходяться шахраї.
Значно почастішали спроби шахраїв прийти до людей додому, щоб придивитися, що у квартирі є цінного, де господарі ховають гроші, з՚ясувати, коли їх не буває вдома.
Приводи вони знаходять дуже різні: перевірка лічильників води, газу, пропонують поміняти старі грошові купюри на нові, допомогти придбати газові балони, дрова, ліки, маскуються під соціальних працівників або волонтерів, які знайомляться з громадянами з метою надання допомоги (найчастіше обіцяють продуктові набори).
У поліції радять людям похилого віку не приймати незнайомців, коли вдома нікого немає. Треба покликати сусідів чи когось із родичів. Перспектива розмови при свідках дуже часто не подобається шахраям.
Перевірка посвідчень особистостей тих, хто завітав до вас у гості, є обов՚язковою, але вона не гарантує захисту від шахраїв. Сучасні технології дозволяють виготовляти дуже якісні підробки посвідчень. Тому після розмови про лічильники, дрова, продуктові набори перевірте надані вам обіцянки.
Зателефонуйте до організацій, які надають послуги з перевірок лічильників, до сімейного лікаря, якщо вам обіцяли ліки, або до громадської організації, від якої обіцяли принести продуктовий набір. У тому разі, коли вам не надають ніяких координат «благодійників», відразу переривайте розмову та телефонуйте до поліції.
Світлана Комісаренко
Котлети — це класична страва, яка є важливою частиною української кухні. Це ситна, смачна та…
Щоб вибрати ідеальний диван, важливо враховувати безліч факторів – від розмірів та форми до матеріалів…
Українців можуть позбавити небажаних дзвінків. Новий законопроєкт передбачає можливість ідентифікації абонентів, які порушують ваш спокій.…
Вже з 1 грудня 2024 року клієнтів "Ощадбанку" очікують суттєві нововведення. Чи стануть послуги банку…
Фінансовий ліміт на один подарунок становить 1500 грн. Фото листів будуть публікуватися на сторінці фонду…
Використання перев'язувальних матеріалів, бинтів та ранозагоювальних засобів є важливою частиною медичної практики та першої допомоги.…