На постійні приписки зайвих кубів скаржаться користувачі на Facebook-сторінці 104.ua.
«Я щомісяця в особистому кабінеті з 1 по 5 число передаю показання, своєчасно – до 15 числа – оплачую. І ось маю від «Миколаївгазу» заборгованість понад 4 тис. грн, яка невідомо звідки взялася. Роз’яснень телефоном не дають», – скаржиться в коментарях Лариса Трудовата.
«Мені за липень доліпили зайві куби – майже на 300 грн. До «Вінницягазу» не додзвонитися», – пише Жанна Іванова.
Про схожі проблеми із зайвими кубометрами та несподіваним боргом у платіжках повідомляють і споживачі з багатьох інших регіонів.
Чому облгази «прораховуються» з показаннями?
В облгазах проблеми із неточною фіксацією показань лічильників визнають.
«Систематично надходять звернення щодо некоректного прийняття показань лічильника газу АТ «Львівгаз». Якщо проаналізувати загальну кількість звернень споживачів, то приблизно ¼ становлять звернення щодо обліку природного газу. Процес розрахунку спожитого газу за відсутності показань лічильника затверджено Кодексом газорозподільних систем. У споживачів, які вчасно не подають показання лічильників, розрахункове визначення використаного газу може бути більшим або меншим від фактичного», – зазначає начальниця регіонального управління групи з обслуговування клієнтів відділу продажів «Львівгаз» Марія Адамик.
Частково проблемний облік облгази пов’язують із війною. Мовляв, багато хто переїхав, не користується газом або просто не передає свідчень. Але виявляється, що збій може статися, якщо просто дати свідчення не одним способом, а відразу кількома!
«Щоб показання лічильника було передано коректно, потрібно вибрати лише 1 спосіб надсилання показань, – пояснює комерційний директор «Київоблгазу» Ярослав Деркач.
Споживачі, передаючи показання газового лічильника, використовують одночасно кілька сервісів компанії. Білінгова система тоді може некоректно відображати дані через подвоювання та перевантаження.
“Якщо споживач тимчасово не проживаєте в приміщенні і, відповідно, не використовує природний газ – необхідно продублювати попередні показання лічильника газу”, – додає Деркач. Неправильно зафіксувати показання можуть і під час відправлення «нерозбірливого фото» або завищення показань попереднього місяця, додають у «Вінницягазі».
«Показання лічильників фіксуються некоректно тоді, коли самі споживачі завищують показання попереднього місяця або додають нерозбірливе фото, або коли споживач неправильно вказує особовий рахунок під час передачі даних. Показання також не фіксуються, якщо споживач подає нижчі показання, ніж зафіксовані контрольні або розрахункові показання лічильника», – перераховує можливі варіанти помилок комерційний директор АТ «Вінницягаз» Олександр Товмач.
Джерело: Газправда