Четвер, 18 Квітня, 2024
ГоловнаСпоживачДо чого призведе скасування держрегулювання цін на пальне? Платитимемо по 50 чи...

До чого призведе скасування держрегулювання цін на пальне? Платитимемо по 50 чи 100 грн за літр?

Этот материал также доступен на русском языке
17 травня увечері Кабінет Міністрів України тимчасово скасував державне регулювання цін на пальне, щоб вирішити ситуацію із дефіцитом.

Експерт розповідає про прогноз щодо ринку палива в Україні найближчим часом: на українців очікує масштабна хвиля подорожчання.

Заступник директора Науково-технічного центру “Психея” Геннадій Рябцев пояснив, чому від такого рішення у виграші будуть лише трейдери, а простим українцям буде лише гірше.

Чому скасування було поганим рішенням?

За словами експерта, скасування держрегулювання цін на пальне принесе додаткові проблеми, адже тепер трейдерів нічого не стримує. Вони не сплачують податки, крім 7% ПДВ, ніхто не контролює ні ціни, ні якості, ні безпеки продукції.

“Уявіть нічим не обмежений бізнес, який продає товар, який потрібен усім і від якого ніхто не може відмовитися. Що робить подібний бізнес? Встановлює таку націнку, яка вигідна виключно йому і дозволяє отримувати надприбутки”, – наголосив Рябцев.

Заступник директора Псіхеї додав, що цінова конкуренція на ринку також відсутня. Наразі оператори везуть ресурс фактично з одного джерела – через західний кордон. Спекуляцій, торгівлі поза касовими апаратами та різноманітними схемами на ринку також додасться.

“Все дорожчатиме, а якість і безпека будуть нижчими за плінтус”, – зазначив експерт.

Зростуть ціни на все

Наявність пального впливає на всі сфери життя українців. За словами Геннадія Рябцева, зростання ціни на бензин та дизель призведе до зростання вартості:

  • комерційних перевезень;
  • громадських перевезень;
  • продуктів першої необхідності, які теж потрібно перевозити.

“Потім інфляція вийде за прогнозні показники і виходить, що держава має працювати на надприбутках двох десятків трейдерів”, – додав він.

Оскільки жодних обмежень для продавців пального зараз немає, то й уряд не має сподіватись на граничні ціни 52-58 грн/л. Ціни можуть бути будь-якими, цілком реальний варіант навіть 100 грн/л.

“Трейдери нічим не обмежені взагалі. Їх ніхто не контролює, тому навіщо їм збільшувати обсяги постачання нафтопродуктів на внутрішній ринок. Вони утримуватимуть надприбутки якнайдовше”, – підкреслив Рябцев.

Отже, сподіватися на зникнення дефіциту палива в Україні ще й швидко, після скасування держрегулювання не варто. Більше того, слова представників Кабміну про покарання порушників виглядають нереалістично, адже немає підстав штрафувати трейдерів, якщо всі обмеження держава сама прибрала.

Які спекуляції на ринку?

Раніше директор Консалтингової групи “А-95″ Сергій Куюн розповів, чого саме треба остерігатися українцям на тлі дефіциту палива.

За словами експерта, один із сучасних трендів – реалізація так званих талонів. Це інструмент, який зазвичай використовується для забезпечення пальним корпоративних клієнтів – бізнесу, муніципальних органів, військових. Вони купують бензин та дизель за безготівковим рахунком.

Зазвичай фірма купує певну кількість талонів собі, але частина продає ” фізикам ” ринку. Така схема діяла і до війни, але у менших масштабах. Нюанс у тому, що шахраї часто продають недійсні талони, які можна перевірити тільки безпосередньо на заправці або в офісах компаній, що їх продають.

Ще одна проблема, що виникає під час дефіциту – зниження якості продукції, тому що з’являється багато підробок – бензинів, що містять спирт, з відмітками “еко” або “альтернативне паливо”. Такий бензин довго не можна зберігати, тому що він розшаровується і може суттєво пошкодити авто.

Українські АЗС почали укладати перші угоди на постачання палива з цінами, що не регулюються: вартість одного літра коливається від 52 до 70 грн, автогаз продають по 39 грн/л.

Нове на сайті

купити ноутбук Львів, ціни в Україні