Навіть якщо ви не маєте наміру виїжджати на траси і нечищені путівці, а плануєте пересуватися виключно в межах міста – без зимових шин не обійтися в будь-якому випадку. Експерти інтернет-магазину ascania-shina.com поділилися думкою про те, яка ж зимова гума буде найкращим вибором для міської їзди.
Насамперед уявімо, що ж може чекати автомобіліста в холодну пору року на вулицях міста. Можливі комбінації виходять не з приємних, у переліку наступні дорожні труднощі: снігова шуга з водою і реактивами, зледенілий і мокрий асфальт, а також сніг, що випав. Гарантувати надійне зчеплення та короткий гальмівний шлях – непросте завдання в перерахованих умовах. То які ж зимові шини напевно з нею впораються?
Шиповка у місті – за і проти
Часто взимку зустрічаються машини з літерою «Ш» на задньому склі, що дає зрозуміти іншим учасникам дорожнього руху, що попереду їде автомобіль на шипованих шинах. Так чи є велика необхідність у шипах у міському «середовищі» автомобіля? Відповідаємо – Ні. Справа в тому, що шипування «відчуває себе» зручно в досить глибокому снігу і на зледенілому дорожньому покритті. Так що, виходячи з того, що в місті і перше і друге – рідкість, то на практиці така гума покаже свої переваги кілька разів за всю зиму. Наприклад, коли відбудеться різка зміна погодних умов та комунальні служби не встигнуть оперативно привести дороги до належного стану. В інших ситуаціях, без льоду і кучугур, шиповані колеса не зовсім варіант, т.к. збільшать гальмівний шлях і шумітимуть. До того ж в умовах експлуатації на сухому дорожньому полотні шипування дуже швидко стає непридатним, а при зносі близько 10% – властивості гуми помітно погіршуватися.
Всесезонні шини – не найкращий вибір
Помилково припускати, що всесезонна гума – це оптимальний варіант, який допоможе «зберегти кошти» на шиномонтажі і бездоганно служитиме цілий рік у будь-яких погодних умовах. Здавалося б, протектор у неї глибший і малюнок нагадує зимовий. Однак є вельми вагомий нюанс – склад гумової суміші, який не розрахований на сильні морози. Компаунд таких покришок – це щось середньозважене між літньою та зимовою гумою і може надійно поводитися лише при температурі близької у нульової. У наших реаліях не рідкість досить морозні зими з температурою -15°С, а то й -25°С нижче за нуль, при цьому відчутний мороз може триматися тижнями. У таких умовах всесезонні колеса не в змозі дати потрібне зчеплення з дорожнім полотном та гарантувати безпеку. Справа в тому, що шина просто твердне і втрачає свої зчіпні властивості. Ось чому їзда на всесезонних скатах узимку – це уявна безпека, яка може зіграти злий жарт.
Зимові шини «липучка» – найкращий варіант
Мабуть, кожен автовласник неодноразово чув такий сленговий термін, як гума «липучка». Під ним мається на увазі покришка, яка стійка до негативних температур, має м’який склад гумової суміші та містить велику кількість ламелів, що сприяють гарному зчепленню. Ефект можна порівняти з роботою присосок, ламелі, які є хвилеподібними прорізами, під тиском ваги авто, відмінно чіпляються на шорсткість дорожнього покриття. Складається враження, що автошина мало не прилипає до асфальту, від чого й пішла названа назва цього типу гуми, відзначають фахівці інтернет-магазину Асканія шина.
Таке поєднання експлуатаційних характеристик, а саме: стійкий до заморозків матеріал та усіяний ламелями протектор із широкими канавками – гарантує мінімальний гальмівний шлях та безпеку у міських умовах експлуатації. Даному типу автогуми не страшна мокра снігова каша, неглибокий свіжий сніг і холодне дорожнє полотно. А саме такі дорожні умови притаманні українським містам узимку, тож робіть вибір на користь максимальної безпеки, а не уявної вигоди!