Давайте розберемося, що відбувається з автомобілем під час тривалого простою і чому потрібно періодично заводити двигун.
Як часто потрібно «відвідувати» автомобіль у гаражі?
Що частіше, то краще. Автомеханіки рекомендують заводити машину раз на півтора-два місяці і прогрівати двигун до робочої температури. Якщо цього не робити, то моторне мастило з часом почне розшаровуватися: важкі фракції випадатимуть в осад. При спробі запустити двигун після тривалого простою (рік і більше), цей осад може забити мастильні канали і двигун вийде з ладу. Якщо ж періодично заводити, то мастило циркулюватиме і перемішуватиметься.
Під час довгого простою також страждають сальники та ущільнювальні гумки. На них згубно впливає повітря, бо мастило стікає у піддон двигуна. В результаті гума втрачає еластичність, тріскається, а пружинки в сальниках можуть розсипатися. Через це масло просочуватиметься, його витрата збільшиться.
Ще одна часта проблема – з радіатора або патрубків може потекти антифриз. Коли двигун довго не заводять, система охолодження в місцях з’єднання втрачає герметичність. Це ж відбувається з паливними шлангами, вони тріскаються та руйнуються.
Чи потрібно їздити машиною, а чи достатньо прогріти на холостому ходу?
Бажано проїхати невелику відстань, при цьому активно натискаючи на гальмо. Коли машина довго стоїть, гальмівні колодки можуть іржавіти. Щоб очистити іржу з робочої поверхні, потрібно гальмувати.
Гальмівну рідину після довгого простою краще замінити. Вона може накопичувати вологу, тому її характеристики погіршуються.
Якщо надовго полишити машину в гаражі або на стоянці, є ризик, що покришки змінять свою геометрію. Колеса можуть стати «квадратними» у тих місцях, де було навантаження. Тому варто трохи проїхатися, щоб уберегти шини від таких дефектів.
Скільки заливати палива у бак, якщо довгий час не збираєшся їздити?
Термін придатності палива приблизно 5 років. Але це за умови, що дотримано правил зберігання: немає коливань температури та мінімальний контакт із повітрям. У паливному баку автомобіля умови далеко не ідеальні, тому бензин і солярка набагато швидше псуються.
Деякі водії заливають бак під зав’язку, щоб зменшити кількість конденсату на стінках. Волога в паливному баку впливає на запуск і роботу двигуна: що менше, то краще. Однак при тривалому простої паливо, як і моторне мастило, все одно розпадається і втрачає свої властивості. Перед першим запуском його рекомендують замінити або розбавити свіжим. Тому краще залити бак приблизно на третину, тоді паливо можна буде спокійно розбавити.
Андрій Горін
Фото: Рexels, Freepik, autoweek.com
Читайте також: