Не всі засоби зв’язку доступні
На сьогоднішній день не всі пенсіонери змогли отримати пенсії, які мали прийти за графіком. Це переважно стосується населених пунктів, де йдуть активні бойові дії. Не завжди є можливість з’ясувати своє питання у територіальному управлінні Пенсійного фонду України (ПФУ), оскільки графік роботи ПФУ, як і ситуація загалом, може змінитись за один день.
Плюс до цього можна додати численні скарги пенсіонерів у соцмережах, які скаржаться на те, що сайт Пенсійного фонду не працює, зайти до Особистого кабінету також неможливо.
Що відбувається і куди звертатися із питаннями?
Робота сайту та веб-порталу електронних послуг Пенсійного фонду України тимчасово призупинена з метою захисту інформації від можливих кібер-атак. Перелік працюючих управлінь ПФУ у різних областях щоденно оновлюється на сторінці Пенсійного фонду України у Фейсбуці: facebook.com/pfu.gov.ua. Хто не має можливості скористатися інформацією в інтернеті, можуть звертатися з питаннями до Контакт-центру ПФУ за телефонами:
- 0-800-503-753 (дзвінки безкоштовні);
- (044) 281-08-70, (044) 281-08-71 (безкоштовно лише для мешканців Києва).
Час роботи контакт-центру: щодня – з 9.00 до 15.00, крім суботи та неділі.
УВАГА! 16 березня Контакт-центр ПФУ не працюватиме. Це пов’язано з тим, що у Києві майже на дві доби буде запроваджено комендантську годину — з 22.00 15 березня до 7.00 17 березня.
Як оформити чи отримати пенсію?
А тепер — про найнагальніші питання.
1. Як оформити пенсію, якщо ваше село опинилося в окупації?
Подати заяву на призначення пенсії можна в будь-якому сервісному центрі Пенсійного фонду України, що діє. Якщо заява буде подана протягом трьох місяців з дня досягнення пенсійного віку, то пенсія буде призначена з дня, що настає за днем досягнення пенсійного віку. Наприклад, якщо 60 років виповнилося 1 березня, подати заяву можна до 1 червня 2022 року.
2. Чи прийдуть пенсії у гарячі точки?
За словами міністра соціальної політики Марини Лазебної, пенсія у семи областях України, де ведуться активні бойові дії, будуть виплачуватись по-новому. Для цього уряд прийняв спеціальний механізм та озвучив проблемні населені пункти.
Донецька область: Волноваський, Маріупольський райони та місто Маріуполь.
Запорізька область : Васильівський, Пологівський та Бердянський райони.
Луганська область: всі міста та райони.
Сумська область: Охтирський район (у межах колишнього Тростянецького району).
Харківська область: Ізюмський, Харківський райони, міста Харків, Куп’янськ, Ізюм.
Чернігівська область: частина Новгород-Сіверського району, Деснянський район Чернігова.
- Жителям зазначених районів нарахування пенсій (а також соціальних допомог, пільг та субсидій) проведе Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики на основі інформації, що є у реєстрах. Процес приблизно триватиме 3-4 дні, після чого Мінсоцполітики направить гроші до «Ощадбанку», який забезпечить перерахування коштів людям. Звернутися по переказ можна протягом 60 календарних днів з дати його зарахування. При собі необхідно мати паспорт та довідку з індивідуальним податковим номером (ідентифікаційний код).
Доставка пенсій «Укрпоштою» до окупованих районів теж ускладнена. Але щойно буде сформовано зелені коридори, «Укрпошта» одразу доставить виплати», — запевнило керівництво підприємства.
3. Що робити, якщо пенсіонер змінив місце проживання (евакуювався)?
Якщо пенсіонер отримував пенсію через «Укрпошту» та змінив місто, область проживання, він може:
- перевести пенсію інше поштове відділення;
- отримати виплати шляхом переказу коштів без відкриття рахунку в Ощадбанку. Для цього достатньо звернутися до будь-якого відділення банку на території України протягом 60 днів з моменту зарахування переказу. При собі необхідно мати паспорт та довідку з індивідуальним податковим номером (ідентифікаційний код).
Також можна оформити переадресацію виплат від Укрпошти онлайн.
Для цього треба зайти на сторінку ukrposhta.ua/ua/zaiavka-na-pereadresatsiiu-pensii та оформити заявку (в такий спосіб можна переадресувати не лише пенсію, а й субсидію, пільги, соціальну допомогу).
У заявці слід зазначити:
- своє ім’я та прізвище;
- вид виплати;
- паспортні дані;
- адресу поштового відділення, де раніше отримували гроші.
Далі можна вибрати варіант переадресації: переказ виплати в інше відділення або адресний переказ з доставкою додому (його доведеться почекати через брак листоноші). Виплати можна буде отримати після того, як на телефон отримувача прийде SMS-повідомлення із номером переказу.
Уточнити питання також можна у Контакт-центрі «Укрпошти» за телефоном: 0-800-300-545 (дзвінки безкоштовні).