Раніше ми писали, що МВС змінює правила іспиту на водійські права: довші паузи між спробами і відеофіксація процесу.
Європейський Союз активно працює над зменшенням викидів шкідливих речовин в атмосферу. Одним із кроків до екологічно чистого майбутнього може стати повна заборона експлуатації дизельних автомобілів, яким понад 10 років. І ця ініціатива вже викликає жваве обговорення — як серед країн ЄС, так і в Україні, яка наближається до євроінтеграції.
Згідно з публікацією іспанського видання Motor.es, у Європі розглядають радикальну ініціативу: заборону використання дизельних авто віком понад 10 років, особливо тих, що не обладнані сажовими фільтрами (DPF). Вважається, що такі транспортні засоби — один із головних забруднювачів повітря.
Якщо пропозиція набере чинності, тисячі автовласників по всій Європі будуть змушені або встановлювати дорогі системи очищення вихлопу, або списувати автомобілі.
Старі дизельні двигуни, зокрема без DPF-фільтрів, виділяють велику кількість шкідливих частинок. Попри те, що сучасні авто можуть регенерувати фільтри під час руху, у міських умовах цей процес ускладнюється. Уже після 150–200 тисяч км пробігу фільтр втрачає ефективність.
А заміна DPF обійдеться власнику в кілька тисяч євро. Через це деякі водії просто демонтують фільтр — що порушує екологічні норми, але важко контролюється без повного розбирання вихлопної системи.
Один із перших опонентів ініціативи — Німеччина. Там назвали пропозицію «непропорційною», адже:
Німці наголошують, що така заборона може бути несправедливою до власників якісно обслуговуваних машин.
Україна, яка прагне вступити до ЄС, вже розпочала процес гармонізації національного законодавства з європейськими стандартами. І якщо нові екологічні правила будуть ухвалені в ЄС, нашим водіям доведеться готуватися до змін.
Більшість українського автопарку складають уживані авто з Європи, серед яких значна частина — дизельні машини старше 10 років. Їхня експлуатація може бути обмежена або й повністю заборонена.
«Україні доведеться запроваджувати аналогічні екологічні стандарти, якщо ми серйозно налаштовані на інтеграцію в ЄС. Це означає, що значна частина наявних авто може опинитися поза законом — і їх буде майже неможливо продати», — зауважує фахівець з автомобільного ринку.
Реформа транспортної галузі в Європі може зачепити не лише громадян країн ЄС, а й мільйони українців. Старі дизелі — під загрозою зникнення з доріг. Уже зараз варто стежити за новинами й оцінювати, наскільки ваш автомобіль відповідає сучасним екологічним стандартам.
Вас також можуть зацікавити новини:
Ваша побутова техніка в зоні ризику. Стабілізатор, реле чи ДБЖ: який захист справді працює в…
Кого зобов’яжуть повертати надміру виплачені кошти. У ПФУ пояснили.
Держава покриє частину витрат на енергоносії. Хто точно отримає знижку та які документи потрібні?
Українцям обіцяють новий стрибок вартості дров. Актуальні дані та поради лісників.
З листопада в Україні діють оновлені правила щодо відстрочок від мобілізації. Частина категорій тепер отримує…
У фасуванні сипучих товарів одним із найбільш практичних рішень є використання пакетів-слайдерів, які забезпечують збереження…