10 червня 2026 року в Україні закінчується перехідний період на електронні трудові книжки. Але поки що допускається використання трудових книжок в електронному та паперовому вигляді. Після цієї дати дані про роботу зберігатимуться лише в електронній формі та в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування. Про це повідомила інспекторка з кадрів Тетяна Дейко.
Раніше ми розповідали, які доплати належать пенсіонерам у віці 75+.
Багатьох працівників та й роботодавців також цікавить питання, у кого має зберігатися трудова книжка.
За словами Тетяни Дейко, у зв’язку із запровадженням особливих умов воєнного часу відбулися важливі зміни щодо порядку зберігання трудових книжок. Одним із ключових питань є: чи може трудова книжка зберігатись у працівника?
Згідно з новими правилами, так, трудова книжка може перебувати у працівника, якщо він сам бажає цього і написав відповідну заяву. У такому разі документ стає особистим та зберігається у працівника, а не на підприємстві.
Важливо відзначити, що загалом паперова трудова книжка може зберігатися на підприємстві лише у випадку, якщо працівника було прийнято на роботу до 10 червня 2021 року. Для тих, хто влаштовується працювати після цієї дати, порядок зберігання трудової книжки змінився: працівник може самостійно зберігати свою трудову книжку, а при працевлаштуванні — надати її роботодавцю для перевірки, після чого вона повертається власнику.
У 2025 році, наприклад, при працевлаштуванні працівник надає свою трудову книжку, а роботодавець перевіряє її і повертає, не залишаючи на підприємстві.
Тому на запитання: чи може трудова книжка зберігатися у працівника – відповідь так.
Повний текст статті про трудові книжки і перехід на електронні трудові книжки читайте в публікації Трудова книжка може вплинути на розмір вашої пенсії
Вас також можуть зацікавити новини: