Це стосується не всіх пенсіонерів, а лише тих, хто досяг пенсійного віку та має необхідну кількість страхового стажу. Через несвоєчасне звернення за призначенням пенсії можна втратити частину виплат.
Раніше ми розповідали, на яку пенсію вигідніше перейти пенсіонеру з інвалідністю.
Так, у Пенсійному фонді нагадали, якщо громадянин звертається за пенсією протягом трьох місяців з моменту досягнення ним пенсійного віку, нарахування провадяться з наступного дня після цієї дати.
«Якщо звернення за пенсією відбувається протягом трьох місяців з дня досягнення особою пенсійного віку, пенсія призначається з дня, що настає за днем досягнення пенсійного віку», — повідомили у ПФУ.
Слід зазначити, що день звернення за призначенням пенсії визначається як день, коли відповідний запит із необхідними документами надходить до органу Пенсійного фонду.
«Таким чином, якщо ви подасте заяву до закінчення трьох місяців після досягнення 60 років, пенсія буде призначена з наступного дня після дня народження», — зазначили у ПФУ.
Якщо ви не встигли надати всі необхідні документи протягом 90 днів після досягнення пенсійного віку, то пенсія нараховуватиметься з дати звернення, що призведе до втрати виплат.
Наприклад, 60 років вам виповнилося 10 вересня, тож до 10 грудня ви повинні встигнути подати заяву та необхідні документи для призначення пенсії. Якщо ви не встигли подати заяву у цей термін і звернулися до ПФУ з документами 20 грудня, то про частину виплат за трохи більше трьох місяців можна забути.
У разі подання заяви після трьох місяців з досягнення пенсійного віку нарахування пенсії розпочнуться з дати звернення, а не з наступного дня після народження.
Правило 10 днів для пенсіонера – що потрібно знати
Це правило стосується пенсіонерів, які після виходу на заслужений відпочинок вирішили працевлаштуватися або зайнятися підприємницькою діяльністю – набуття статусу фізичної особи – підприємця.
Так, якщо пенсіонер отримує пенсійні виплати від держави, але відновив трудову чи бізнес-діяльність, то відповідно до Закону України Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування йому необхідно про це повідомити Пенсійний фонд протягом 10 днів. Мова не тільки про працевлаштування, а й статус ФОП.
Якщо у Реєстрі застрахованих осіб немає інформації про працевлаштування, то пенсіонеру необхідно надати відповідні документи, що підтверджують його зайнятість.
Це можна робити шляхом подання відповідної заяви у дистанційному режимі через особистий кабінет веб-порталу електронних послуг Пенсійного фонду України з використанням кваліфікованого електронного підпису (КЕП).
Якщо це не буде зроблено, існує ризик втрати пенсії, і кошти, отримані як переплата, доведеться повернути до бюджету.
Пенсіонерам встановлено щомісячну компенсаційну виплату: хто і скільки може отримати