«Ощадбанк» блокує прострочені пенсійні та соціальні карти переселенців та мешканців окупованих територій. Банк пояснив, які картки продовжуватимуть автоматично до 1 серпня 2022 року.
Про це пише сайт «Свої Сіті» .
1. Заблокували картку Ощадбанку: чому?
Раніше в Ощадбанку повідомляли, що автоматично продовжать до 1 серпня 2022 року дію карток, термін яких завершився.
Продовження відбувається в автоматичному режимі, для пролонгації карт клієнтам банку нікуди звертатися не потрібно. Пролонговані карти мають повноцінний функціонал: на них можна розраховуватись у торгово-сервісній мережі, знімати готівку у банкоматі тощо”, — йдеться у повідомленні банку.
Про те, що картами, термін дії яких минув, можна розраховуватися до 1 серпня 2022 року, йдеться у повідомленні банку.
Деякі картки зі строком, що минув, почали блокувати 1 квітня, у тому числі і в містах де йдуть активні бойові дії. Такі повідомлення є на сайті Мінфін у розділі відгуки — з Харкова, а також Донеччини та Луганщини. Банк рекомендує у разі блокування картки дзвонити на гарячу лінію «Ощадбанку» – 0800210800 та уточнювати інформацію.
2. Що відповідає “Ощадбанку” на повідомлення про блокування карт?
“Раніше була опублікована інформація від Ощадбанку про те, що з 1 квітня 2022 року АТ «Державний ощадний банк України» припиняє надавати можливість використовувати платіжні картки внутрішньо переміщених осіб, які обслуговуються за тарифним пакетом «Мій рахунок», термін дії яких закінчився під час карантину ( тобто до 31 березня 2021). Пенсійні кошти накопичуватимуться до проходження ідентифікації”, — пише на сайті Мінфіну Андрій Гатаулін.
Він уточнив, як у цій ситуації, що склалася, проходити процедуру отримання нової картки для пенсіонерів, які проживають на території Донецької та Луганської області. Адже зараз точаться бойові дії, частини областей залишилися без мобільного зв’язку. Можливості виїхати немає і немає можливості отримати смс або зателефонувати на гарячу лінію банку.
У банку відповіли, що всі клієнти, карти яких прострочилися під час карантину, мали два роки на те, щоб замінити картку.
3. Тоді термін дії яких карток продовжив Ощадбанк?
На своєму сайті Ощадбанк зазначає, що до 1 серпня 2022 року продовжив картки, термін дії яких спливає в січні-червні 2022 року.
Ощадбанк надавав інформацію про продовження карток до серпня, але із застереженням, що це не стосується карт, термін дії яких закінчився до початку активних бойових дій. Їх продовжувати не стали», – пояснює юрист ДО “Донбас SOS” Михайло Фоменко.
4. Якщо картку заблоковано, чи нараховуватимуть пенсії?
«Ощадбанк не ухвалює рішення про припинення виплат. Коректніше сказати, що він блокує видачу грошей за допомогою простроченої картки. Відповідно до того законодавства, яке було прийнято на період карантину (який триває і зараз), виплати пенсії мають продовжуватися. Таким чином, гроші мають надходити на рахунок та залишатися там до перевипуску картки, навіть у разі її блокування», — пояснив юрист ДО “Донбас SOS” Михайло Фоменко.
5. Що робити, якщо Ощадбанк заблокував пенсійну картку?
Якщо є така можливість, необхідно звернутися до найближчого відділення Ощадбанку, пройти верифікацію та отримати нову карту.
“Продовження карток ВПО здійснюється протягом двох років, щоб усі клієнти мали можливість забрати картку у відділенні. Під час останнього пролонгування карток повідомили, що більше карти не продовжуватимуться. Отримати кошти або перезамовити картку можна у будь-якому відділенні”, – йдеться у повідомленні банку на порталі Мінфін.