Неділя, 1 Серпня, 2021
ГоловнаКомуналкаЧому змусили повернути субсидію?

Чому змусили повернути субсидію?

При виділенні грошової допомоги на оплату комунальних послуг фахівці управлінь соціального захисту повинні керуватися нормами чинного законодавства.

«Я одержую субсидію. У листопаді минулого року змінила постачальника газу, бо тарифи у «Нафтогазу» були нижчі. І, звичайно, повідомила про це до управління соціального захисту. В результаті соцпрацівники в категоричній формі порадили мені повернути нараховану субсидію за грудень у розмірі 1400 гривень. Я так і зробила, в іншому разі, за їхніми словами, мені б не нарахували субсидію за січень.

Свою вимогу фахівці аргументували тим, що мій перехід від однієї газопостачальної компанії до іншої став для них «сюрпризом», бо на той момент у них не було укладено договір з «Нафтогазом». Чому я повинна виплачувати ці гроші? На мою думку, в «соцзабезі» повинні були просто провести перерахунок субсидії, а не змушувати мене її повернути. А ви як вважаєте?

Нефьодова Л. І., м. Білгород-Дністровський, Одеська обл.»

Квапитися в таких питаннях не варто

Ми розуміємо, що побоювання залишитися без матеріальної допомоги від держави часто змушує людину виконувати вимоги працівників державної установи навіть тоді, коли людина не згодна з ними. Але, як нам здається, в даному разі ви поквапилися. Спочатку треба було розібратися в ситуації. Проте, навіть тепер, коли зазначену суму сплачена в рахунок погашення заборгованості, ви все одно можете оскаржити дії соцпрацівників.

Яким чином? Написати відповідну заяву на адресу начальника управління соціального захисту населення за місцем проживання з проханням повернути відшкодовані вами гроші через те, що, на вашу думку, вас примусили до цього без законних на те підстав. І після отримання письмової відповіді вже звернутися з позовом до суду (якщо, звичайно, у відповіді буде відмова з непереконливою, на ваш погляд, складовою). А поки що спробуємо розібратися в ситуації.

Коли допомогу доведеться повернути?

При виділенні грошової допомоги на оплату комунальних послуг фахівці управлінь соціального захисту повинні керуватися нормами чинного законодавства. Основним документом, який регламентує порядок призначення житлових субсидій, є Постанова Кабміну «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива» №848 від 21 жовтня 1995 року (в редакції від 30.04.2021 р.). Не прописано там такої норми, що за відсутності договору з будь-яким постачальником послуг усі фінансові витрати з відшкодування вартості комуналки лягають на плечі одержувача субсидії. Цей документ про інше…

Зокрема, як сказано в п. 90 Постанови №848, одержувач субсидії протягом 30 календарних днів повинен проінформувати управління соціального захисту населення про зміну виконавця комунальних послуг. Це його обов’язок. А якщо він в цей термін не вклався, до нього можуть бути застосовані штрафні санкції. Зокрема, згідно з п. 119, 125 цієї ж постанови, за таких обставин надання раніше призначеної субсидії припиняється, а сума понад норму переказаної (виплаченої) субсидії повертається одержувачем грошової допомоги.

Зі сказаного випливає, що вимоги соцпрацівників могли бути обґрунтовані за умови, якщо ви повідомили про зміну постачальника природного газу після закінчення відведеного вам 30-денного терміну. Інших мотивів зажадати від вас повернення виділеної субсидії ми не вбачаємо.

Якщо постачальник не уклав договір з «Ощадбанком»…

У листі ви повідомили, що працівники відділу субсидій обґрунтували свою вимогу, пославшись на відсутність договору з «Нафтогазом». Так, до 1 травня поточного року (коли субсидія в тому числі виплачувалася в грошовій безготівковій формі) такі договори на перерахування грошових коштів одержувачам субсидії укладалися між Міністерством соцполітики і « Ощадбанком» з одного боку і «Ощадбанком» та постачальниками комунальних послуг – з іншого. Якщо комунальники не укладали договору з банківською установою, вони не мали права до 1 червня вимагати плату за надавані одержувачам субсидій послуги. При цьому виділені гроші просто накопичувалися на рахунках одержувачів субсидій у банку, а після 1 червня мають бути переказані на їхні особисті рахунки для оплати вартості комуналки готівкою.

Тож відсутність на той момент договору між «Ощадбанком» і «Нафтогазом» не мусила і не могла стати підставою вимагати від вас оплати вартості спожитого газу у грудні повністю за ваш рахунок. Можливо, ви все-таки спізнилися і повідомили фахівців соцзахисту про зміну постачальника пізніше відведеного 30-денного терміну, зважаючи на що і виникли такі проблеми. Якщо це не так, ви можете спробувати повернути свої гроші.

Сергій Задорожний

Нове на сайті