Через такі відносини всій знімальній групі було дуже нелегко, а іноді навіть і сам процес зйомки опинявся під загрозою.
Через Висоцького Конкін мало не втік зі зйомок
У фільмі Станіслава Говорухіна «Місце зустрічі змінити не можна» у головних ролях знялися дві кінозірки – Володимир Висоцький і Володимир Конкін. Глядачам, які дивляться на їхні кіношні взаємини, здається, що і в житті вони так само доброзичливо ставилися один до одного. Однак все було з точністю до навпаки. На знімальному майданчику стосунки між Висоцьким і Конкіним загострилися до такої міри, що Володимир Конкін вже готовий був відмовитися від ролі.
Не раз Володимир Висоцький, який мав непростий і вибуховийхарактер, зривався на молодшому колезі. Він міг спокійно працювати, але раптом відбувалося щось, що йому не подобалося, і тоді спалахував скандал, під час якого Конкін отримував від зірки по повній програмі.
Зрештою, Конкін не витримав – вирішив кинути все і поїхати. Він уже пакував валізу, коли до нього в гримерку зайшов Віктор Павлов, який і врятував ситуацію. Павлов, який має рідкісний комедійний талант, вивів Конкіна на вулицю. Там він став читати йому сценарій фільму так, ніби це була комедія. Спочатку Конкін став посміхатися, а потім реготати до сліз. Напруга минула, і він залишився зніматися далі. Коли фільм вийшов на екрани, глядачі прийняли його з захопленням, навіть не підозрюючи, які пристрасті палали під час зйомок між головними виконавцями.
Бондарчук довів Бистрицьку до сліз
Ще один «зоряний» конфлікт розгорівся під час роботи над фільмом «Незакінчена повість» між Сергієм Бондарчуком і Еліною Бистрицькою. Бондарчук грав прикутого до ліжка кораблебудівника Єршова, закоханого у свою дільничну лікарку Єлизавету Максимівну, роль якої виконувала Бистрицька. Однак у житті актори не терпіли одне одного. Конфлікт між ними почався ще за чотири роки до цього – на зйомках фільму «Тарас Шевченко». Бондарчук грав там головну роль, а молода актриса Бистрицька – невеликий епізод. У буфеті знаменитий актор відштовхнув дівчину, та ще непристойно пожартував. Бистрицька зазвичай була гостра на язик, тому відбрила майбутнього володаря «Оскара» так, що мало йому не здалося. Відтоді при зустрічі актори робили вигляд, що незнайомі.
Під час зйомок «Незакінченої повісті» конфлікт іще більше загострився: Бондарчук знову висловився на адресу вже відомої актриси так, що довів її до сліз. Вона рішуче відмовилася зніматися, але режисер пообіцяв їй, що розведе їх з Бондарчуком у часі і буде знімати окремо. І освідчуватися в коханні їй доведеться не Бондарчуку, а режисерові, який буде стояти за камерою. І лише в загальних планах акторам довелося кликати на допомогу весь свій талант, щоб глядач повірив, що вони кохають одне одного.
Терехова збиралася переписувати сценарій
Роботу над комедією «Собака на сіні» зробила нестерпною Маргарита Терехова. Конфліктувала вона, як не дивно, зовсім не з партнером по знімальному майданчику, а з режисером Яном Фрідом. Не секрет, що у актриси дуже незговірливий і напористий характер, і режисерові довелося не раз поступатися їй. То актрисі не подобалися епізоди, які були вже зняті, то вона вирішувала, що треба взагалі змінити деякі сцени, то поривалася повністю переписати сценарій. Вона примудрилася перетягнути на свій бік Михайла Боярського, і вдвох вони постійно тиснули на режисера. Щоб не посилювати конфлікт, Фрід погодився на переробки, які пропонувала Терехова, і перезняв частину сцен. Щоправда, від її «поправок» режисер був далеко не в захваті, але сперечатися з Тереховою було собі дорожче. Незважаючи на це, через кілька років Ян Фрід запросив актрису у свій новий фільм «Благочестива Марта».
Рибников халтурив і ображав Румянцеву
У цій комедії актори так натурально зіграли кохання, що запідозрити їх у взаємній неприязні просто неможливо. Однак Микола Рибников і Надія Румянцева, які зіграли головні ролі в комедії «Дівчата», м’яко кажучи, недолюблювали одне одного.
Почалося все з того, що Рибников зажадав звільнити Світлану Дружиніну, яка грала Анфісу, і віддати роль його дружини Аллі Ларіоновій. Однак режисер твердо відмовив йому – всім було відомо, що Рибников іноді грішив подібним «шантажем». Тоді ображений Рибников став демонструвати своє невдоволення просто на знімальному майданчику. Найбільше діставалося його партнерці Надії Румянцевій, на яку зоряний актор дивився зверхньо і навіть з деякою зневагою, називаючи її «вискочкою». При таких відносинах зображати палкі почуття було дуже складно, і через відверту халтуру Рибникова багато сцен довелося перезнімати. Зрештою ситуація загострилася так, що режисер поставив народному улюбленцю ультиматум: або він починає нормально працювати, або його роль виконає Володимир Трещалов, якого затвердили на роль бригадира Ковригіна. Рибников злякався, що режисер виконає погрозу, і швидко забув всі свої образи.
Яковлєва довела Гафта до сказу
У відомій новорічній комедії «Чародії» зіткнення відбувалися між Валентином Гафтом і Олександрою Яковлевою. У фільмі герой Гафта Сатанєєв пристрасно закоханий в героїню Яковлевої Олену, але в житті їхні відносини складалися протилежним чином. Яковлєва влаштовувала скандали з освітлювачами через неправильно виставлене світло, постійно спізнювалася на зйомки, і колегам доводилося багато часу простоювати, очікуючи, коли вона зволить з’явитися. Текст актриса завжди знала погано і в кадрі часто плутала свої репліки, через що доводилося робити багато дублів або перезнімати цілі епізоди. Це доводило дисциплінованого і інтелігентного Гафта до сказу, і одного разу просто в кадрі він, не виходячи з образу Сатанєєва, схопив Яковлєву за шию і став душити. Звичайно, Гафт не збирався насправді задушити актрису, але його порив був такий натуральний, що всі заціпеніли. Коли Гафт заспокоївся, режисер попросив дозволу включити цей «експромт» у фільм, але актор не дозволив, а сказав, що зніматися з Яковлєвою більше не стане. Режисерові довелося викликати на допомогу всю свою красномовність, щоб умовити Гафта залишитися. Всі інші сцени, в яких беруть участь Гафт і Яковлєва, режисер постарався побудувати так, щоб знімати акторів окремо.
А освідчення в коханні Валентин Гафт вимовляє, дивлячись на асистентку режисера Юлію Константинову.