Домашній адвокат

Дзвонять і «наїжджають». Куди скаржитися на колекторів?

Що потрібно знати боржникові, щоб захистити себе і своїх близьких? 

Тепер для працівників колекторських компаній прописано своєрідний «кодекс честі». Під час першого спілкування з боржником колектор повинен повідомити назву своєї компанії, ім’я представника, від імені якого він уповноважений стягнути борг, і поводитися більш ніж коректно. Колекторові заборонено погрожувати боржникові, членам його сім’ї та просто знайомим. Шантаж і дезінформація про можливе адміністративне або кримінальне покаранні теж не пройде. Колектор також не має права дзвонити з прихованого номера, користуватися сервісом автоматичного дозвону більше 30 хвилин на добу, вимагати погашення боргу від третіх осіб тощо. Встановити ці факти не складно: кожна розмова з боржником має записуватися на диктофон або відеокамеру і зберігатися три роки.

Порушення встановлених правил розглядається як неетична поведінка, за яку колекторові загрожує штраф. Передбачено й інші види покарань, аж до припинення діяльності колекторської фірми. А щоб винні відповіли за законом, про правопорушення слід повідомити «куди треба». Які є варіанти?

1. ЗВЕРНУТИСЯ ДО НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ. Колектори – це фінансові компанії, які перекупили ваш борг або їм передали право керування вашим боргом. Усі фінансові компанії з цього року є під контролем Національного банку України (НБУ). При порушенні прав споживачі можуть звернутися зі скаргою до НБУ.

* Адреса для листів: вул. Інститутська, 11-б, м. Київ, 01601.

* Телефон: 0-800-505-240 (дзвінки безкоштовні).

* Електронна пошта: nbu@bank.gov.ua (заповніть і надішліть форму і за потреби додайте супровідні матеріали. Але розмір вкладення – не більше 10 МБ).

* Онлайн-форма на веб-сайті НБУ (розділ «Захист прав споживачів» «Звернення громадян»): bank.gov.ua.

2. НАПИСАТИ СКАРГУ НА САЙТІ «ФІНСКАРГА». «ФінСкарга» національна платформа для скарг споживачів фінансових послуг.

КРОК 1. Зареєструйтеся на сайті finskarga.com.ua. Заповніть поля «Логін» і «Пароль». При авторизації вкажіть ваші персональні дані в розділі «Налаштування».

КРОК 2. Створіть електронну скаргу. Натисніть «Створити нову скаргу» в розділі «Список скарг».

КРОК 3. Надішліть скаргу. Після заповнення всіх полів натисніть «Зберегти», якщо ви хочете повернутися до оформлення скарги, або виберіть «Надіслати», щоб почати процес розгляду скарги.

КРОК 4. Контролюйте процес. Слідкуйте за зміною статусу вашої скарги в особистому кабінеті і спілкуйтеся з менеджерами платформи та фінансовою установою за допомогою чату.

3. ПОДАТИ ЗАЯВУ ДО ПОЛІЦІЇ. Якщо вас або членів вашої родини залякують по телефону (надсилають листи), приходять до вас додому і погрожують, можна сміливо звертатися до правоохоронних органів.

***

Юристи відзначають, що з появою нового закону кримінальна складова в роботі колекторських компаній зійде нанівець. Адже закон дозволить притягнути до відповідальності несумлінних колекторів і таким чином захистить права боржників.

Раніше опубліковано: Банківська картка: як захиститися від шахраїв?

Новое на сайте

  • Новини

Для багатьох це буде несподіванкою: як часто потрібно прати постільну білизну та чому

Кожна господиня хоч раз, але думала, як часто потрібно міняти постільну білизну. Хтось робить це…

04/05/2024 22:56
  • Новини

Погода в Україні на неділю: який прогноз на Великдень, 5 травня

Погода в неділю, 5 травня, у деяких регіонах уже не буде такою безхмарною. Синоптики очікують…

04/05/2024 21:45
  • Новини

Магнітні бурі на неділю: який рівень небезпеки очікується 5 травня

У травні 2024 року потужні магнітні бурі припадуть на початок місяця. Чи варто очікувати небезпеки…

04/05/2024 20:58
  • Новини

Зникне навіть багаторічний нагар: як легко очистити чавунний посуд

За всієї популярності посуду з тефлоновим покриттям, чавунні пательні все ще популярні на наших кухнях.…

04/05/2024 20:18
  • Статті

Міксер планетарний KitchenAid – вершина кулінарної майстерності

У світі кулінарії інструменти відіграють ключову роль у досягненні ідеальних результатів. Серед них міксери займають…

04/05/2024 19:49
  • Новини

Споживачі можуть подати скаргу на якість комунальних послуг: як це потрібно зробити

Українці, які помітили незадовільну якість житлово-комунальних послуг, мають право на це поскаржитися. Про те як…

04/05/2024 19:17