– Наразі трудова книжка існує і в паперовому, і в електронному вигляді. Так буде лише до 10 червня 2026 року, – зазначає Тетяна Дейко. – Річ в тому, що 10 червня 2021 року в Україні офіційно стартував перехідний період на електронні трудові книжки. З цього часу дані про роботу зберігатимуться лише в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Електронна трудова книжка формується у цьому реєстрі й доступна на порталі Пенсійного фонду. Вона складається з:
Зазначу, що турбуватися про оцифрування не потрібно особам, яким вже нараховано пенсійне забезпечення.
– Для оцифрування лишається трохи більше року, – розповідає інспекторка. – Оцифруванням може займатися як роботодавець, так і сам працівник через особистий кабінет на порталі Пенсійного фонду або у відділенні ПФУ.
Після надсилання відсканових копій паперових трудових книжок до ПФУ проводиться детальний аналіз записів, які містяться у паперовій трудовій книжці, щодо можливих помилок.
Якщо у ПФУ виникли зауваження, то вони надходять до вашого особистого кабінету або кабінету роботодавця, залежно від того, хто саме відправляв ці відомості на опрацювання. Ці зауваження потрібно виправити.
Щоб уникнути помилок, Пенсійний фонд рекомендує уважно переглянути трудову книжку перед подачею сканованих копій для оцифрування. Оглянути титульну сторінку (чи є всі записи, чи правильно вказані дані, чи є печатка і підпис).
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ: якщо в ці дані вносилися виправлення, то на внутрішньому боці обкладинки обов’язково має бути інформація про документ, на підставі якого виправлено запис, його реквізити, номер і дата видачі. Ця інформація має бути завірена підписом особи, яку уповноважує установа, та печаткою.
Усі записи про прийняття на роботу та звільнення з роботи повинні мати таку інформацію:
Записи про звільнення мають бути засвідчені печаткою (за наявності).
Певні труднощі можуть виникнути, якщо були допущені помилки під час оформлення трудової книжки.
Основні помилки при оформленні титульної сторінки:
Виправити ці помилки можна, звернувшись з документом, який посвідчує особу, до відділу кадрів підприємства, де працюєте зараз.
Чимало помилок існує й у записах про роботу:
У більш складних випадках, як-от: підтвердження стажу роботи на тимчасово окупованих територіях або територіях, де ведуться активні бойові дії, слід звернутися по консультацію до ПФУ або адвоката з трудового права.
Єдина суттєва зміна щодо трудових книжок, пов’язана із введенням воєнного стану, – можливість працівника зберігати трудову працівником самостійно, але для цього слід написати заяву відповідного змісту.
При працевлаштуванні у 2025 році працівник лише надає паперову трудову книжку, роботодавець її перевіряє й повертає власнику, не залишаючи на підприємстві.
– У разі втрати трудової книжки можна оформити її дублікат на підприємстві, де ви працюєте на поточний момент або за останнім місцем працевлаштування (якщо ви наразі не працюєте), звернувшись з відповідною заявою.
Підставами для видачі дублікату трудової книжки можуть бути: втрата трудової книжки, її непридатність для подальших записів або відсутність доступу до трудової книжки працівника внаслідок надзвичайної ситуації, проведення активних бойових дій (тимчасової окупації території), де працювала особа.
Для видачі дубліката необхідно зібрати довідки, які підтверджують вашу попередню трудову діяльність (звернувшись до відповідних підприємств, їх правонаступників або до трудових архівів).
Якщо доступ до трудової книжки буде відновлено, записи з дубліката про періоди роботи переносяться у трудову книжку. При цьому на першій сторінці дубліката робиться напис: «Дублікат анульовано», який посвідчується печаткою роботодавця за останнім місцем роботи працівника, а дублікат повертається його власнику.
Не потрібно чекати дати виходу на пенсію. Почніть готуватися до цього вже зараз. Обов’язково перевірте вашу трудову.
Зверніться до сервісного центру ПФУ, крім оцифрування вашої трудової, вам також укажуть на її недоліки, таким чином на їх виправлення ви матимете більше часу.
Якщо у вас виникають запитання щодо відомостей, записаних у трудових книжках, варіантів їх виправлення тощо, ви маєте можливість звернутися до вказаних організацій:
Ольга Магазинська
Читайте також:
В Україні різко похолодало. Втім, після незабаром українців чекає черговий "погодний сюрприз".
Пенсійні пільги прокурорам давно хотіли скасувати, але все ніяк не можуть цього зробити. Що відомо…
Триває реєстрація на отримання грошрвої допомоги. Хто може скористатися програмою та що для цього потрібно.
Підхід до нарахування допомоги на оплату житлово-комунальних послуг змінили. Хто втратить право на пільги.
Відомий благодійний фонд запрошує українців отримати безкоштовні продуктові набори. Як це зробити.
Росія продовжує вбивати мирних жителів України. У Генштабі ЗСУ детально розповіли про ситуацію на фронті…