Компанія UTEHO провела дослідження продажів автоклавів, динаміки попиту приладів у розрізі зростання цін на основні групи товарів.
Метою дослідження було формування уявлення про подальший розвиток ринку автоклавів та виявлення основних причин росту попиту, ґрунтуючись на динаміці 2022 та 2023 років.
Аналіз було проведено на основі: даних відділу продажів, інтернет-ресурсів, Держстат, Мінфін.
Побутові автоклави — розумний вибір споживачів
За останні 2 роки спостерігається стрімке зростання попиту на побутові автоклави, які використовуються для стерилізації домашньої консервації.
Згідно з показниками відділу продажу UTEHO, за 2022 рік в Україні громадяни придбали для побутового використання 12 тисяч приладів, а вже у 2023 році ця цифра зросла до 16 тисяч.
Споживачі надають перевагу:
- Бюджетним моделям з чорного металу.
Джерело: autoclav.com.ua
- Кращим за якістю автоклавам з харчової нержавіючої сталі.
Джерело: autoclav.com.ua
Попит на автоклави збільшився з декількох причин:
- Різке здорожчання всіх груп товарів та послуг: продуктовий кошик – у 1,5-2 рази, комунальні послуги – від 7 до 69%, паливо – до 70%, послуги – від 20 до 50%. З метою економії власних коштів громадяни все частіше купують автоклави для виготовлення домашніх закруток овочів та фруктів, а також м’яса та риби.
Джерело: https://hub.kyivstar.ua
- Популяризація здорового харчування. Протягом декількох останніх років спостерігається тенденція зростання попиту на домашнє консервування з використанням натуральних якісних продуктів. Домашня заготівля на зиму дає змогу отримати високоякісний продукт без додавання шкідливих консервантів.
Джерело: https://foodexhub.com.ua
- Стерилізація в автоклаві вбиває всі бактерії. Завдяки обробці паром при високій температурі в автоклаві повністю зникають хвороботворні мікроби та бактерії. Особливо велике значення це має для м’ясних та рибних консервів. Використання стерилізатора вдома дозволяє не лише зберегти смакові якості продуктів, а й робить їх повністю безпечними.
Джерело: autoclav.com.ua
Цінові зміни на основні групи товарів та послуг за останні 2 роки
Показники споживчої інфляції за 2022 рік були рекордними, у 2023 році вони значно зменшились.
Джерело: https://services.dtkt.ua
Спираючись на дані “Мінфін”, можна сказати, що з 2022 до 2023 року ціни на продукти та основні групи товарів зросли в 1,5-2 рази. Стрімке збільшення вартості на продукти спостерігалось у 2022 році, особливо це стосується категорії харчів с довгим терміном придатності. У 2023 році цей процес трохи сповільнився, деякі категорії продуктів навпаки подешевшали.
В період з січня 2022 до січня 2023 року найбільше зросли ціни на:
- Яйця — пікова ціна 80 грн (77%). На кінець 2023 середня вартість десятка яєць 60 грн.
- Фрукти — на 73%.
- Рибу та морепродукти — на 45%.
- Овочі — на 34%.
- Цукор — на 31,8%.
- Вершкове масло — на 29%.
- Хліб та хлібобулочні вироби — на 29%.
- Макаронні вироби — на 27%.
- М’ясо та м’ясні продукти — на 24%.
- Молочну продукцію — на 19%.
- Соняшникову олію — на 15%.
Джерело: https://www.capital.ua
За цей же період значно подорожчали послуги на транспортні перевезення (до 28%). Паливна криза призвела до значного здорожчання бензину, ДП та газу (на 40-60%). За 2 роки значно збільшились комунальні платежі, особливо на електроенергію (на 70%).
Стрімке здорожчання життя українців змусило громадян шукати варіанти економії. Чудовою альтернативою стало консервування і стерилізація продукції в автоклавах. Це дозволяє отримати якісний домашній продукт без шкідливих добавок майже на 70% дешевше, ніж у магазині.
Співвідношення доходів та витрат українців у 2022-2023 роках
За 2 роки після повномасштабного вторгнення витрати українців збільшились щонайменше у 2-3 рази. При цьому рівень доходів громадян зростає не суттєво.
Спираючись на соцопитування дослідницької компанії Gradus Research, можна сказати:
- 73% українців відмічають зниження власних доходів.
- 16% — говорять, що доходи не змінились.
- лише 3% — повідомили про зростання.
Серед тих, хто повідомив про зниження доходів, більшість — внутрішні переселенці 83%. З-поміж громадян, які виїхали за кордон, відзначають зниження доходів 63%.
Джерело: https://fakty.com.ua
Ґрунтуючись на дослідженні видавництва “Слово і діло”, можна відзначити зміни мінімальної заробітної плати українців у гривнях та доларах:
- 1997 — 15 грн/8$.
- 1998 — 45 грн/18,36$.
- 1999-2000 — 74 грн/17,91 та 13,6$.
- З 2001 до 2008 року (курс 1$/5 грн) — мінімальна заробітна плата зросла зі 188 грн/21,97$ до 515 грн/97,92$.
- З 2009 до 2013 року — мінімалка збільшилась до 1 147 грн/143,55$.
- Початок 2014 року — 1 218 грн/102,43$.
- 2015 (курс: 1$/22 грн) — 1 218 грн/55,74$.
- 2016 — зросла з 1 378 грн до 1 550/ 58,5$.
- 2017 — 3 200 грн/120,3$.
- 2018 — 3 723 грн/136,87$.
- 2019 — 4 173 грн/161,43$
- 2020 — 4 723 грн/185,18$
- 2021 — 6 000 грн/219,86$
- 2022 — 6 500 грн/200,98$
- 2023 — 6 700 грн/183$.
Підвищення пенсій має такий вигляд:
Джерело: https://www.slovoidilo.ua
З огляду на перераховані вище дані можна зробити висновки, що впродовж останніх двох років стрімко зросли ціни на всі групи товарів та послуги в 1,5- 2 рази.
В підсумку більшість громадян відзначають суттєве погіршення свого фінансового становища. Така складна ситуація стала причиною того, що люди почали шукати альтернативні варіанти для економії.
Збільшилась кількість домашнього консервування і заготівель різноманітних продуктів: м’ясних та рибних консервів, салатів та інших страв. Якісну та безпечну консервацію можна отримати з використанням автоклава, де завдяки стерилізації продукт не втрачає смакових властивостей, та повністю знищує бактерії.
Популярні моделі автоклавів та сезонність продажів
Найпопулярнішими моделями стали найдешевші зразки з чорного металу та прилади середнього цінового сегмента із харчової нержавіючої сталі.
Серед побутових автоклавів найбільшою популярність мають моделі, розраховані на оптимальну кількість банок (0,5 л): 16 та 24.
Доступність асортиментного ряду UTEHO для споживачів
Вітчизняний виробник побутових та промислових автоклавів UTEHO пропонує найбільший модельний ряд в Україні газових та електричних приладів:
- Бюджетний та середній сегменти — серії продукції з чорного металу ЧЕ (від 2500 грн) та УТех (від 3300 грн). Для замовлення користувачам доступні варіанти автоклавів на 8, 16, 24, 32 та 40 баночок місткістю 0,5 л.
- Високий сегмент — моделі з нержавіючої сталі серії А (від 7300 грн) розраховані на 8, 6, 12, 24, 32, 40 та 60 баночок (0,5 л).
- Преміум-сегмент — промислові моделі з нержавіючої сталі для мережі 220 та 380 В, серія А Пром (від 31 000 грн). Прилади розраховані на більшу кількість баночок: від 57 до 500 штук (місткість 0,5 л).
Джерело: autoclav.com.ua
Рейтинг популярних моделей у споживачів:
- Перше місце посідає автоклав ЧЕ-16 (15%). Модель бюджетного сегмента вартістю 2800 грн. Модель має найбільшу популярність завдяки своїй невисокій вартості. Гарантія від виробника становить 1 рік. При ретельному догляді згідно з інструкцією такий прилад у середньому буде в експлуатації 5-10 років.
- Друге місце — А-24 електро (10%), прилад з харчової нержавіючої сталі за ціною 10 100 грн. Українці надають перевагу саме цій моделі тому, що вона оснащена зручним електричним блоком керування і розрахована на оптимальну кількість баночок. Гарантія на прилад від виробника становить 5 років.
- Решта моделей — 75%.
Особливості продажу автоклавів залежно від сезону та регіону
Показники відділу продажів компанії UTEHO свідчать про стрімке зростання попиту на побутові автоклави. Всього за 2022 рік споживачі купили 12 тисяч приладів, а за 2023 рік — 16 тисяч. Спостерігаючи тенденцію стрімкого зростання, можна зробити прогноз подальшого зростання попиту на наступні декілька років.
Ринок автоклавів, як і більшість товарів, має сезонність продажів. Це пов’язано з врожайністю овочів та фруктів.
Продаж автоклавів за сезонами виглядає так:
- Пік сезону приходиться на період з вересня до січня (100%).
- Дещо менший обсяг продажів (високий сезон) — червень-вересень (75%).
- Середина сезону випадає на січень-березень (50%).
- Найнижчий обсяг продажів — березень-червень (25%).
Регіональний розподіл продажів автоклавів в Україні:
- Провідні позиції займає місто Київ.
- Друге місце — Дніпропетровська область.
- Львів та область.
- Одеська область.
- Київська область.
- Полтавська область.
- Харків та область.
Побутові автоклави для консервування
Використання автоклавів у побуті для домашнього консервування — це найкращий спосіб отримати якісний корисний продукт. Використання приладу дає можливість значно прискорити процес заготівлі, при цьому в продуктах зберігається значно більше поживних речовин.
Оскільки при обробці паром в автоклаві температура перевищує 100 градусів, всі шкідливі мікроби та бактерії гинуть.
Чому користувачі обирають автоклави для домашніх заготівель
Серед головних переваг автоклавів для консервування відзначають:
- Значне прискорення процесу консервування.
- Можливість часткового завантаження: автоклав працює від 1 баночки.
- Прилади доступні різного типу нагріву: для електромережі та відкритого вогню (газу).
- Великий модельний ряд дає можливість обрати автоклав залежно від бюджету та місткості.
- Стерилізація дає можливість отримати смачний продукт, який зберігає свої смакові якості.
- Прилад дає змогу готувати різноманітні страви: м’ясні та рибні консерви, салати, соуси, соки, овочеві збори, каші та багато іншого.
- Технологія обробки паром продуктів ефективно знищує всі шкідливі мікроорганізми та бактерії. Окремо стерилізувати банки не потрібно.
Компанія UTEHO постійно вдосконалює свою продукцію, покращує якість покриття, розширює функціонал і надає гарантію. Також виробник пропонує зробити індивідуальне замовлення приладу з додатковими функціями.
Відгуки покупців продукції UTEHO
Продукція компанії UTEHO має велику популярність у населення і має безліч гарних відгуків:
Деякі користувачі відмічали проблеми та недоліки продукції: неякісне покриття деяких бюджетних моделей, відсутність зливного крана, інші недоліки конструкції. Виробник UTEHO постійно покращує технології виробництва і займається розробками нових моделей, щоб користування приладами стало ще зручнішим, а якість зростала з кожною новою партією товарів.
Висновки
Аналітичне дослідження зростання попиту на автоклави за 2022-2023 роки в Україні, проведене компанією UTEHO, відображає прямий взаємозв’язок зі здорожчанням продуктів та товарів. У середньому за останні два роки ціни збільшились в 1,5-2 рази, а доходи громадян зросли досить несуттєво.
Українці почали обирати домашнє консервування з метою економії. Окрім цього, автоклави дозволяють отримати продукцію високої якості абсолютно безпечну до вживання.
Серед найпопулярніших моделей у споживачів стали: бюджетний прилад ЧЕ-16 з чорного металу через свою практичність та невисоку вартість та А-24 з нержавіючої сталі.
Спостерігаючи тенденцію суттєвого збільшення продажів за 2 роки з 12 до 16 тисяч одиниць за рік, можна зробити прогноз про подальше збільшення попиту на побутові автоклави в наступні роки.
*на правах реклами