Неділя, 5 Травня, 2024
ГоловнаПільгиСубсидії: чи є щось нове в призначенні допомоги?

Субсидії: чи є щось нове в призначенні допомоги?

Этот материал также доступен на русском языке
Під час призначення або переоформлення житлових субсидій (цим зараз займається Пенсійний фонд) завжди виникає багато запитань. Однак нещодавно в уряді нам обіцяли механізм нарахування субсидій спростити. Як зараз можна отримати допомогу на сплату комунальних послуг? І чи справді є спрощення?

На наші запитання відповіла Віра Іванова, фахівець Головного управління ПФУ в Одеській області.

– Віро Радіївно, які документи потрібно надати для отримання субсидії?

– Згідно з Положенням про порядок призначення житлових субсидій*, для призначення житлової субсидії громадянин подає заяву та декларацію.

– Якщо людині треба оформити субсидію, але вона не має можливості приїхати до відділення ПФУ, хто має право на представництво її інтересів і може допомогти оформити необхідні документи?

– Заява та декларація можуть бути надіслані поштою або в електронній формі через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду, мобільний застосунок Пенсійного фонду або Портал “Дія”, офіційний веб-сайт Мінсоцполітики. У разі подання заяви та декларації через Портал “Дія” особа громадянина посвідчується паспортом громадянина України.

– Декларація про доходи та витрати осіб, які звернулись по призначення житлової субсидії, містить перелік важливих питань. І підписувати її може лише особа, якій це право делеговано на законних підставах. Мова йде про людину, яка має нотаріально завірену довіреність на право виступати від імені того, кому треба оформити житлову субсидію?

– Саме так.

Віро Радіївно, у разі виїзду членів родини за кордон, як людині довести, що вона мешкає сама і має право на субсидію?

– Якщо громадяни, які виїхали за кордон, не зареєстровані (не задекларовані) за адресою громадянина, який звернувся по призначення житлової субсидії, це ніяк не вплине на призначення субсидії. У разі якщо громадяни, які виїхали за кордон, зареєстровані (задекларовані), тоді необхідно звернутися до посадової особи уповноваженого органу за зверненням громадян для складання акту обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства (фактичного місця проживання особи) з підтвердженням, що людина мешкає сама. Акт має бути підписано, офіційно зареєстровано і додано до заяви та декларації для оформлення житлової субсидії, тому що він підтверджує факт проживання особи самостійно.

– Хто може виступити як уповноважений орган?

– Органи місцевого самоврядування або управителі, виконавці комунальних послуг.

– Чи потрібна довідка про доходи для призначення субсидії?

– Ні, тому що інформація надходить автоматично. Але якщо у декларації зазначені доходи, інформація про які відсутня у Державній податковій службі, Пенсійному фонді, фондах соціального страхування тощо, то такі доходи підтверджують довідкою або додають пояснювальну записку із зазначенням розміру доходів.

– Чи може людина отримувати житлову субсидію автоматично?

– Так, після закінчення строку отримання житлової субсидії ПФУ самостійно здійснює призначення житлової субсидії на наступний період для домогосподарств, які отримували житлову субсидію у попередньому періоді, крім домогосподарств:

  •  у складі яких є особи, які не працюють;
  •  які отримують житлову субсидію за місцем фактичного проживання як внутрішньо переміщені особи;
  •  у складі яких кількість фактично проживаючих зареєстрованих (задекларованих) осіб менша, ніж кількість зареєстрованих (задекларованих) осіб;
  •  які орендують житлове приміщення для проживання і звертаються по житлову субсидію на оплату житлово-комунальних послуг;
  •  які мають борги з житлово-комунальних послуг.

PS. На жаль, чинне законодавство не враховує багатьох умов існування громадян. Зокрема, вартість оформлення нотаріально завіреної довіреності на представництво інтересів людини, яка самостійно не може прийти до органів ПФУ. Ми розповідали, що сьогодні це обійдеться у 2500 гривень. Не всі пенсіонери мають такі кошти. За відсутності нотаріально завіреної довіреності не вдасться також отримати кваліфікований електронний підпис (КЕП) для реєстрації на порталі ПФУ (portal.pfu.gov.ua) у разі необхідності отримати довідку про доходи.

Система отримання довідок за запитами соціальних служб була простішою та зрозумілішою. Хотілося б, що це враховували, коли говорять про захист прав різних верств населення, зокрема, літніх людей. І не ускладнювали їм життя.

Світлана Комісаренко

*Затверджено Постановою Кабінету Міністрів України «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива» № 848 від 21.10.1995 року.

 

Нове на сайті

купити ноутбук Львів, ціни в Україні