Та років двадцять: я, херсонський журналіст, гарантую. Бо чудово пам’ятаю всі свої численні публікації у газеті «Гривна» на цю тему.
Адже нескладно уявити таку ситуацію: ніч, відкриті кватирки та вікна (особливо влітку), на вулицях тиша, люди відпочивають після нелегкого трудового дня – і раптом з вулиці долинає дикий рев двигунів. Це пролітає зграя наших диких співгромадян на потужних мотоциклах і спортивних авто, спеціально модернізованих для того, щоб вивергати до непристойності гучні, немов гарчання, звуки. Ці наші дикі співгромадяни знайшли величезні гроші на придбання цієї техніки, але не знайшли у собі навіть на копійку совісті, щоб зрозуміти, що цим своїм ревом вони заважають спати багатьом тисячам людей. Так-так, саме тисячам, адже «вишивають» вони у містах не окраїнними вуличками, а у центрі, багатокілометровими проспектами, забудованими висотками з тисячами мешканців.
Отже, 4 серпня у Верховній Раді було зареєстровано законопроект №9564, який за перше ж подібне правопорушення передбачає штраф у 17 тисяч гривень, а за наступне – 34 тисячі. У пояснювальній записці сказано, що ці звуки схожі на звуки безпілотників «Шахед» і нервують населення. На мою суб’єктивну думку, це не відповідає істині. «Шахеди» я кілька разів чув в Одесі – це інший звук. А згаданий ближчий до того, що я чув у Херсоні на початку березня минулого року, коли вздовж будинку пройшла танкова колона рашистів.
Здається, згадка у документі про безпілотники – це лише спроба хоч якось виправдати ігнорування цієї теми багато попередніх років. Мовляв, не було «Шахедів», і ці звуки нікого не турбували. Гаразд, головне, щоб закон зараз продумали до потрібного рівня. Щоб працював, а не просто був. Не раз і не два я, і як пересічний обиватель, і як представник ЗМІ, звертався до компетентних органів. Проте міліція, як потім і поліція, не мала бажання ганятися за цими шустрилами по нічних вулицях. Та й який сенс? А потім що? Адже претензії не до швидкості, а до шуму. Санепідстанція, яка швидко виписує штрафи бізнесу за шум у виробничих приміщеннях, цим питанням не займалася. Принаймні в Херсоні я не чув про жодну спробу СЕС зробити такий трудовий подвиг на нічних вулицях.
Коротше кажучи, якщо закон зараз ухвалять формально, як нерідко у нас буває, то користі від нього ніякої не буде. Закон має працювати, і кара за його порушення має бути невідворотною.
Увечері 9 серпня довелося мені бути на площі 10 квітня (місто Одеса). Я з цікавістю спостерігав, як поліціанти проводили роз’яснювальну роботу серед дрифтерів. Це ті орли, які їздять у крутих тачках вулицями, гарчать моторами і дрифтують, тобто розвертаються на такій швидкості, що на проїжджій частині залишається чорний слід від покришки.
Що цікаво, достоту так два роки тому, 10 серпня 2021 року, українці були приголомшені ситуацією в Києві на Софіївській площі. По ній, навколо пам’ятника Богдану Хмельницькому, посеред білого дня дрифтували якісь бездарі, знівечивши чорними слідами понад дві тисячі квадратних метрів мощення – дуже дорогої жовтої клінкерної цегли. Повідомили, що покарання за хуліганство передбачає позбавлення волі на чотири роки. Але надалі я так і не знайшов в Інтернеті судове рішення щодо цього кримінального провадження. І ось – умовляння дрифтерів в Одесі. Я із задоволенням замість прочитання лекції порозбивав би їм лобове скло – краще б запам’ятали. Та не можна, це так само є хуліганством. Тож найчастіше наше лихо – це не лише відсутність законів, а й відсутність механізму контролю за їхнім виконанням.
Валерій Боянжу, Херсон – Одеса
В останню неділю жовтня ми традиційно переходимо на зимовий час.
Два потоки плазми прямують до Землі. Передбачається, що вони дістануться нашої планети не раніше 7…
Гороскоп на тиждень з 6 по 12 жовтня обіцяє бурю емоцій, глибокі розмови та несподівані…
Біла, жовта або фіолетова цибуля — яка з них корисніша? Дієтологи пояснюють, як правильно використовувати…
Що таке сновидіння? Священик відповідає на складне питання про духовну природу снів.
Що робити зі старим самоваром, підсклянником із богатирями чи бабусиним буфетом? Ми відповідаємо на запитання…