В основному на Трійцю збирали полин, любисток, аїр, пижму, чебрець, м’яту та мелісу.
Які трави треба освячувати на Трійцю і чи обов’язково це робити?
Відповідає викладач Київської духовної академії Андрій Музольф:
«У православній церковній традиції немає припису освячувати якусь зелень на Трійцю. Думка про те, що в день Святої Трійці освячується зелень, пов’язана з тим, що в цей день усі православні храми рясно прикрашаються квітами, травою і гілками дерев. Таку прикрашення символізує велику кількість благодаті Святого Духа, яка вилилася цього дня на святих апостолів. Адже, згідно з церковним статутом, свято Святої Трійці правильніше називати Днем П’ятидесятниці, або Зішестя Святого Духа на апостолів.
Зелений колір – це колір благодаті Божої, колір життя та розквіту. І в день П’ятидесятниці благодать Святого Духа рясно вилилася через апостолів і на усіх нас, членів Церкви. Святитель Іоанн Златоуст зазначає: «Благодать Святого Духа рясна і, виливаючись на всіх, не терпить від того ніякого в собі зменшення, а ще більше множиться в самому поділі між багатьма, і що більше тих, що прилучаються благодаті, то ряснішими стають і дари її».
Той факт, що в день Святої Трійці храми прикрашають зеленню, зовсім не означає, що цього дня необхідно щось освячувати. Це служить для нас нагадуванням про те, що в нашому світі – хочемо ми того чи не хочемо, віримо ми в це чи не віримо, незалежно від нас діє благодать Божа, яка дає життя і буття всьому існуючому.
І якщо ми хочемо долучитися до цієї благодаті, у такому разі маємо якнайчастіше приходити до храму Божого, щоб брати участь у тих Таїнствах, які в ньому відбуваються. Тому що храм – це, так би мовити, матеріальний обрис Церкви Христової, стіни, збудовані навколо Святих Таїнств. Отже, храм є єдиним у цьому світі місцем, де ми можемо отримати достаток благодаті Святого Духа».