У звʼязку з цим Держспецзв’язку рекомендує обмежити споживання мобільного зв’язку до мінімуму:
- використовуйте фіксовані мережі звʼязку завжди, якщо є така можливість – до речі, деякі укриття облаштовані мережею Wi-Fi;
- за можливості відмовтесь від відео на користь текстових форматів;
- віддавайте перевагу текстовим повідомленням перед дзвінками та відеодзвінками;
- скоротіть всі розмови до мінімуму, адже, можливо, у цей самий час хтось намагається використати мережу, щоб викликати рятувальників або швидку;
- встановіть обмеження трафіку в налаштуваннях застосунків, найменшу роздільну здатність в налаштуваннях відео на Youtube;
- вимкніть режим автоматичного завантаження медіафайлів у месенджерах:
Налаштування месенджера → Дані та сховище або Медіафайли → Вимкніть опцію «Фонове завантаження» / у розділі «Через мобільну мережу» вимкніть «Автозавантаження медіа» - якщо не працює мережа вашого оператора, скористайтесь національним роумінгом;
- завантажте всю необхідну інформацію в памʼять смартфона або запишіть на папірці.
Водночас рекомендуємо для вашої безпеки:
- Підписатись на канали та акаунти в соцмережах служб, які надають допомогу, в тому числі у вашому регіоні: ДСНС, органи державної та місцевої влади тощо.
2. Заздалегідь встановити на телефон месенджери, які працюють за принципом рації, щоб тримати звʼязок у разі, якщо зникне мережа. Радіус роботи таких застосунків залежить від покоління Bluetooth та перешкод для сигналу (до 60-100 м) Домовтесь про використання одного додатку із сусідами, щоб бути на зв’язку, наприклад:
- Bridgefy
- Android (https://bit.ly/3OuPIFs)
- iOS (https://apple.co/3EBZHV9)
3. Не залишати укриття до закінчення сигналу тривоги, навіть якщо в укритті немає звʼязку.
Поради Держспецзв’язку, що робити, якщо не працює мобільний інтернет та звʼязок
(https://cip.gov.ua/ua/faqs/sho-slid-robiti-yaksho-u-vas-ne-pracyuye-mobilnii-internet)
Якщо потрібна термінова допомога:
Щоб викликати ДСНС, телефонуйте 112. Якщо потужності мережі недостатньо, надішліть повідомлення близьким із проханням зателефонувати.
Вкажіть такі дані:
🔸 місцеперебування (адреса або орієнтири на місцевості)
🔸 що відбувається (завалило сховище, є поранені або вбиті)
🔸 скільки людей із вами, стан здоров’я (специфічні хвороби, наприклад, діабет)
🔸 травмування та час, коли зазнали травм
🔸 потреби (ліки, їжа, вода)
Якщо немає зв’язку – збережіть інформацію в чорнетках та надішліть, щойно зʼявиться зв’язок.
Нагадаємо, ми писали: В екстремальних умовах: як зігрітися і зарядити телефон, якщо немає світла