Відповідно до пункту 21 Постанови Кабінету Міністрів України від 15.05.2006 № 833 «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів» підприємство зобов’язане:
Майте на увазі! У деяких супермаркетах є написи про те, що споживач повинен покласти речі у камеру зберігання та що адміністрація не відповідає за збереження речей. Як це розуміти? Якими законами керуються магазини?
Написом про відсутність гарантій зберігання магазин вводить вас в оману. Якщо ви поклали речі в камеру зберігання магазину, адміністрація супермаркету відповідає за збереження ваших речей, навіть незважаючи на наявність оголошення про інше. Адміністрація бере на себе зобов’язання щодо збереження речей, зданих покупцями на зберігання. Це підтверджується видачею покупцю номерного жетону, іншого знака, що засвідчує прийняття речі на зберігання (згідно зі статтею 937 Цивільного кодексу України).
Фактично ви укладаєте із адміністрацією супермаркету договір про зберігання речей.
Відповідальність магазину за втрату чи пошкодження речі споживача передбачена у статтях 950-951 Цивільного кодексу України.
Відповідно до статті 951 збитки, заподіяні втратою, нестачею або пошкодженням речей, відшкодовує зберігач:
Якщо внаслідок пошкодження речі її якість змінилася настільки, що вона не може бути використана за первісним призначенням, споживач має право відмовитись від неї та вимагати відшкодування її вартості.
Якщо адміністрація супермаркету у разі пошкодження речей у камері зберігання відмовиться добровільно відшкодувати заподіяну шкоду у повному розмірі, ви маєте право звернутися з відповідним позовом до суду. Як свідчить практика, розглядаючи суперечки, що виникають між покупцями (споживачами) та суб’єктами, що здійснюють торговельну діяльність, щодо здачі та зберігання речей у магазинах та відшкодування збитків, заподіяних неналежним зберіганням таких речей, суди застосовують норми, що регулюють договори зберігання.
За умовами договору зберігання, згідно зі статтею 942 ЦК України, «охоронець» зобов’язаний вживати всіх заходів для забезпечення збереження речі. Якщо зберігання здійснюється безкоштовно, «охоронець» зобов’язаний дбати про річ як свою.
Труднощі при захисті своїх прав виникають насамперед при доведенні в суді обставин, на які посилається споживач, майно якого пошкоджене або втрачене. Адже при здачі сумок чи інших речей на зберігання ніде не фіксують, що саме людина здає (наприклад, що є в сумці), оскільки це не передбачено законодавством.
Також важко назвати «вжиттям усіх заходів щодо забезпечення збереження речі» зберігання речей у шафах або осередках, у кращому разі – під ключ.
Отже, якщо ви не впевнені в тому, що ваші речі зберігатимуться належним чином, то маєте право відмовитися від зберігання своїх речей у осередках зберігання магазину та пересуватись приміщенням супермаркету (магазину) зі своїми речами, сумками тощо. Однак пам’ятайте, що у вашій сумці не повинно бути товарів, які реалізуються в цьому магазині.
Нагадаємо, раніше ми розповідали, как бороться с охранниками супермаркетов.
Джерело: Пенсійний Кур’єр
Деякі українці, які постраждали через війну, можуть розраховувати на певні пільги від держави.
Пенсіонери мають низку обов’язків перед Пенсійним фондом України. Невчасне інформування про зміни у вашому житті…
На місці події працюють екстрені служби, які надають всю необхідну допомогу постраждалим. Також тривають аварійно-рятувальні…
Розмір допомоги сягає 5000 гривень на кожного члена родини.
У цей день відзначають 27 щорічних свят, з деякими з них ми хотіли б вас…
Багато господинь не люблять довго возитися на кухні, тому віддають перевагу простим рецептам. Пропонуємо найлегший…