І таких прикладів, на жаль, дуже багато. Досить часто в салонах стільникового зв’язку довірливим і недосвідченим покупцям нав’язують «дуже вигідні пропозиції», що стосуються послуг, без яких по суті можна було обійтися або якими можна скористатися безкоштовно. Як не попастися на вудку недобросовісних продавців-консультантів і не переплачувати за непотрібні послуги?
Розбираємося на прикладі
Отже, як розповіла читачка, спочатку ціна телефону була 3599 гривень. Пристрій продавався з захисною плівкою на екрані від виробника. Але продавці умовили встановити ще захисне скло за 199 гривень. Сказали, що без нього «смерть екрану». Хоча екран і без плівки має спеціальне покриття, яке захищає від подряпин і відбитків пальців.
Для збільшення обсягу пам’яті телефону читачка попросила карту пам’яті на 32 гігабайти – її ціна 169 гривень. Однак їй продали карту на 64 гігабайти – це 269 гривень (ще плюс 100 гривень). Ну і головне – це послуги зі встановлення програм і налаштування телефону: встановили малокорисний блокувальник реклами і перенесли контакти зі старого телефону на новий. Будь-який онук, молодший знайомий, це зробить за 10 хвилин безкоштовно. А в магазині зажадали за цю послугу 2299 гривень.
Все це оформили в кредит на десять місяців, за яким, властиво, також буде переплата приблизно 300 гривень, плюс одноразова комісія банку. В результаті планувалося витратити 3599 (за сам телефон) і 169 (за карту пам’яті), а вийшло 7099 гривень.
Від чого ще варто відмовитися?
ВСТАНОВЛЕННЯ «ПАКЕТУ ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ». Пояснюємо: це звичайні ігри та програми, які самостійно і безкоштовно можна скачати на телефон за кілька хвилин. До того ж багато які смартфони ще при встановленні заводських налаштувань мають ряд таких додатків. Якщо ви не можете самі встановити потрібні програми, попросіть родичів або зверніться до сервісного центру.
СТРАХОВКА. Ще одна популярна послуга – це застрахувати мобільний пристрій. Зазвичай в умовах сказано, що ви платите певну суму грошей за страховку, і якщо з телефоном станеться «нещасний випадок», вам повертають гроші. Але на практиці покупцеві буде дуже складно довести, що це був саме страховий випадок. А якщо сталася крадіжка, то треба буде звернутися до поліції. Тому найкращою страховкою для нового телефону буде захисний чохол. Він вбереже пристрій при падінні. У разі несправності приладу є законна гарантія від виробника, яка обіцяє безкоштовну діагностику і ремонт телефону протягом року.
АКСЕСУАРИ. Якщо вам пропонують «незамінні» аксесуари для телефону – чохол, скло, карту пам’яті, навушники, будьте уважні: в багатьох магазинах додаткові аксесуари пропонують за завищеною ціною.
Пам’ятайте! Ви маєте право відмовитися від усіх запропонованих послуг і купити телефон тільки з заводськими налаштуваннями. Навіть якщо працівники магазину наполягають на іншому.
Платіть за те, чим будете користуватися
ПАМ’ЯТЬ. Якщо ви збираєтеся завантажувати на телефон музику, книги або відео, для комфортної роботи пристрою вистачає 32 гігабайти або навіть 15 гігабайт вбудованої пам’яті.
КАМЕРА. Також багато хто переконаний, що смартфони з великою роздільною здатністю краще знімають. Для професійних знімків це справді так. А от для звичайного користувача цілком достатньо смартфона з камерою 7 або 12 мегапікселів* (найпоширеніші).
На хитрощі не ведіться!
*У мегапікселях вимірюється розмір зображення. Мегапіксель – величина в один мільйон пікселів. Пікселі – крихітні точки на дисплеї, з яких власне і складається зображення.