Ключові тези:
- Держава запускає “зимову єПідтримку” – допомогу громадянам та безкоштовний проїзд на Укрзалізниці до 3000 км.
- Програма стартує у грудні, деталі Кабмін представить до 15 листопада.
- На тлі ініціативи Укрзалізниця стикається зі збитками, дефіцитом вагонів та боргом у $700 млн.
Нова “зимова підтримка”: українцям – фінансова допомога та безкоштовні поїздки країною
Президент Володимир Зеленський оголосив про запуск нової програми “зимової єПідтримки”, яка почне діяти вже у грудні. Вона включатиме фінансову допомогу громадянам та можливість безкоштовного проїзду на залізниці в межах країни.
Нещодавна ми розповідали, що опалювальний сезон на старті: Зеленський сказав, коли дадуть тепло.
“Минулої зими майже 14 млн. українців скористалися тисячею гривень підтримки, іншими напрямками державних програм підтримки. І цієї зими теж ми допомагатимемо нашим людям. Я доручив уряду сформувати досить значний пакет програм, які запрацюють уже в грудні, “зимову підтримку”, – сказав президент у зверненні 1 листопада.
Головним новаторством стане проект “УЗ-3000”
“3000 км, щоб кожен зміг безкоштовно в межах України обрати залізничні маршрути Львів-Київ, Київ-Дніпро, будь-які інші. 3000 км безкоштовно”, – наголосив Зеленський.
За словами президента, держава має не лише фінансувати галузь перевезень, а й забезпечувати реальну віддачу для людей.
“Оскільки наша держава підтримує сферу пасажирських перевезень, компанія має дати відчутну відповідь людям. Кошти, які використовуються, реально служать суспільству”, – додав він.
Звідки кошти на програму
Кошти для здійснення програми розраховані на бюджетний фонд. Доходи держбюджету на 2026 рік попередньо заплановані на рівні 2,8 трильйона гривень, видатки – понад 4,8 трильйони гривень. Якщо сума єПідтримки залишиться на рівні 1000 гривень, її розмір у межах держави становитиме лише 0,3% від загальних витрат.
Кабінет міністрів має подати деталі програми до 15 листопада.
Тим часом ситуація в самій Укрзалізниці залишається складною: компанія працює на збиток через скорочення вантажних перевезень і відчуває дефіцит пасажирських вагонів. З 2019 по 2024 рік з експлуатації виведено понад тисячу вагонів, а найближчими роками під списання підуть ще близько 300. У липні 2026 року залізничний перевізник має погасити борг у розмірі $700 млн — коштів на це поки що немає.
Читайте також:








