Понеділок, 25 Листопада, 2024
ГоловнаСпоживачЩо робити, якщо після перукарні все погано: як захистити свої права

Що робити, якщо після перукарні все погано: як захистити свої права

Этот материал также доступен на русском языке
Бувають випадки, коли перукар за одну й ту саму послугу кожен раз називає різну ціну. І ми погоджуємося з нею, бо «незручно» запитати, чому так.

А буває таке, що після нової зачіски зіпсовано волосся. Як діяти в таких ситуаціях?

Що має бути у перукарні

Зараз діє Постанова КМУ № 614* (далі – Постанова), де в пункті 7 зазначено, що в об’єкті надання побутових послуг має бути куточок споживача, де розміщуються загальні відомості про виконавця, зокрема:

  • відомості про працівників, які обслуговують споживача (ПІБ);
  • перелік побутових послуг, що надаються;
  • ціни і тарифи на побутові послуги;
  • перелік категорій громадян, яким законодавчими актами установлено пільги.

Тобто ви маєте право знати, хто надає послуги, якою є ціна на послугу, яку бажаєте отримати, чи є якісь пільги для вас.

Якщо немає чека, допоможуть свідки

Важливо знати, що, відповідно до пункту 13 Постанови, документальним підтвердженням надання побутової послуги є розрахунковий документ (квитанція або касовий чек). Тож обов’язково вимагайте його у перукаря або адміністратора салону. Без нього, якщо послуга була надана неякісно, вам буде складно довести, що вам такі послуги взагалі надавали.

Але ви повинні знати, що відсутність цього документа не позбавляє вас права, як споживача, на захист. Ви можете залучати свідків для підтвердження факту отримання послуги, надавати фото.

Як мають надавати послуги

Пунктом 25 Постанови, де йдеться про перукарські, манікюрні та педікюрні послуги, передбачено:

  • під час приймання замовлення виконавець надає консультацію споживачу та узгоджує з ним деталі: модель стрижки, вид та колір фарби, лаку тощо;
  • послуги надаються з використанням матеріалів виконавця або наданих споживачем;
  • під час надання послуг з хімічної завивки і фарбування волосся виконавець зобов’язаний зробити споживачу біологічну пробу на чутливість до парфумерно-косметичної продукції, що використовується.

Таким чином, ви можете приходити до перукарні зі своєю косметикою, і ніхто не може вам нав’язувати послуги, які ви не хочете.

Якщо сумніваєтеся, чи підійде вам хімічна завивка або нова фарба, запросіть зразок в перукарні, щоб спробувати невелику кількість. Це також ваше право, передбачене в частині 4 статті 17 Закону «Про захист прав споживачів».

Що робити, коли вашому здоров’ю завдано шкоди?

Якщо внаслідок перукарських послуг ви захворіли, звертайтеся до лікаря. Коли буде встановлено діагноз, обов’язково додайте виписки з історії хвороби до вашої скарги. Якщо ви отримали неякісні послуги, можете скаржитися до органів місцевого самоврядування щодо захисту вашого права, для відшкодування шкоди у добровільному порядку.

Якщо цього не відбувається, можете подати позовну заяву до суду. За подання позовної заяви споживач звільняється від сплати судового збору.

Вікторія Гусакова, позаштатний юрист

*«Про затвердження Правил побутового обслуговування населення» № 614 від 2.11. 2023 р.

Нове на сайті

купити ноутбук Львів, ціни в Україні