Українські водії звикли подавати аварійний сигнал, щоби привернути увагу інших учасників дорожнього руху. Але чинне законодавство передбачає покарання за використання його не за призначенням.
Пункт 9.9 Правил дорожнього руху передбачає, що аварійний сигнал слід подавати:
- у разі вимушеної зупинки на проїжджій частині;
- у разі зупинки на вимогу поліцейського;
- внаслідок засліплення водія світлом фар;
- під час руху автомобіля з технічними несправностями;
- на транспортному засобі, що буксирується;
- на транспортному засобі, що перевозить організовану групу дітей із розпізнавальним знаком “Діти”;
- на всіх механічних транспортних засобах колони під час їх зупинки на дорозі;
- у разі ДТП.
Тільки за цих випадків водій має право використовувати “аварійку”, але якщо ви порушуєте правила, то будьте готові до штрафу у розмірі 425 гривень. А якщо ви спричинили аварію, то 680 гривень. Також водія можуть позбавити прав на 6 або 12 місяців.
Отже, як бачимо, правила правил дорожнього руху з кожним роком стають жорсткішими. Це через збільшення аварійних ситуацій. Особливо зараз, коли в нашій країні є обмеження на електроенергію та часто не працює вуличне освітлення. Через що аварійні ситуації збільшились у кілька разів. Водночас українські водії часто використовують “аварійку”, щоб подякувати іншим водіям, або вибачитися.
Так, залежно від положення автомобіля на трасі, подяка виражається або миготінням, – одноразовим включенням, – “аварійки” (якщо авто знаходиться ззаду), або виставленою долонею лівої руки (якщо авто їде зустрічною смугою).
Джерело: Автосота