Логічним здається написати або зателефонувати до постачальника газу. Але, на жаль, у більшості випадків він не зможе вам допомогти з цього питання. Адже постачальник не отримує даних про фактично спожиті кубічні метри безпосередньо від домогосподарства, пише «Газправда.
Розрахунок суми до оплати за постачання газу здійснюється виключно на основі даних Оператора ГРМ (облгазу), який відповідає за правильність приймання даних з обліку споживання. Постачальник відповідає за те, щоби ви отримували газ за фіксованою ціною – 7,96 грн за кубометр.
Принцип обліку обсягів споживаного газу відбувається в такий спосіб. Споживач, щомісяця, з 1 по 5 число передає показники лічильника своєму облгазу і той фіксує фактичне споживання за звітний період. Якщо споживач не передав показання лічильника до 5 числа, облгаз самостійно формує спожитий обсяг на основі «планового місячного обсягу споживання».
Як випливає із численних скарг українців, облгази просто ігнорують своєчасно передані свідчення лічильників. Або недобросовісно виконують покладені на них чинним законодавством обов’язки та передають вашому постачальнику недостовірну інформацію про обсяги споживання.
Що ж робити з неправильними платіжками?
- Найпростіше – звернутися до оператора ГРМ для виправлення інформації. Облгаз має скоригувати дані, а постачальник після цього перерахує суму оплати.
- Однак, якщо це не допомогло і облгаз не реагує оперативно на ваші усні звернення, надішліть йому офіційну письмову претензію та вимогу надати роз’яснення, чому передані вами показання лічильника зафіксовані неправильно та звідки взялася зазначена у рахунках сума.
- Після цього зверніться також до НКРЕКП. Можна не лише подати скаргу про порушення з боку оператора ГРМ (облгазу), а й підкріпити її вимогою провести перевірку оператора щодо дотримання ліцензійних умов.