Сучасний мобільний телефон – це не тільки засіб зв’язку. У багатьох до нього прив’язані банківські картки із пенсійними виплатами. І що робити, якщо через війну, під час переїзду в безпечніше місце, ви втратили свою мобілку або її у вас відібрали окупанти? А якщо це був не просто кнопковий телефон, а смартфон, у якому зберігається ваша особиста інформація, доступ до соціальних мереж? У Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України розповіли, як поводитися, якщо ваш мобільний телефон потрапив у чужі руки.
ПЕРШЕ
Якщо ви втратили або у вас відібрали мобільний телефон, убезпечте інформацію, яка там знаходиться. Для цього потрібно повідомити свого мобільного оператора про викрадення телефону, щоб він заблокував вашу СІМ-картку. Зв’язатися з оператором можна за номерами:
- «Київстар» – 466 (всередині мережі) або 0 (800) 300-466 (з інших українських операторів).
- «Водафон» – 222 (всередині мережі) або 0 (800) 400-222 (безкоштовно з інших українських мереж).
- “Лайфсел” – 5433 (всередині мережі) або 0 (800) 205-433 (Безкоштовно зі стаціонарних номерів). Також ви можете звернутися за допомогою до центру обслуговування мобільних абонентів за місцем проживання.
УВАГА! Під час блокування SIM-картки мобільний оператор може попросити додаткову інформацію, наприклад PUK-код ( зазвичай він вказаний на стартовому пакеті SIM-карти) або номери, на які ви найчастіше дзвонили – майте ці дані під рукою.
ДРУГЕ
Заблокуйте банківські картки, на яких є гроші та встановлені кредитні ліміти, щоб зловмисники не змогли скористатися вашими фінансами. Для цього зверніться на гарячу лінію вашого банку.
Наприклад, клієнтам «ПриватБанку» слід дзвонити за телефонами:
37-00 – безкоштовно з мобільних телефонів у межах України ;
+38-073-716-11-31 – для дзвінків з-за кордону або зі стаціонарних телефонів .
Клієнтам Ощадбанку потрібно набрати службу підтримки за номером 0 – 800 – 210 – 800 , а потім цифру 2 .
третє
Що ж стосується власників смартфонів, то після того, як ви повідомили про його крадіжку своєму мобільному оператору і заблокували банківські картки, змініть паролі до всіх акаунтів: «Ді ї », електронної пошти, соціальних мереж, онлайн-банкінгу та інших .
ЧЕТВЕРТА
Зверніться до поліції із заявою про крадіжку телефону, а також попередьте близьких та друзів, раптом зловмисники почнуть дзвонити їм і просити грошей.
Готуємось заздалегідь
Нехай, звичайно, вам ці рекомендації не стануть у нагоді, але про всяк випадок знайдіть заздалегідь свій PUK-код від СІМ-карти і разом з IMEI* телефону запишіть їх та зберігайте у надійному для вас місці. Окрім цього, випишіть у блокнот номери контактів ваших близьких.
* IMEI – міжнародний ідентифікаційний код мобільного з 15 цифр, його можна знайти на упаковці смартфона або дізнатися, набравши комбінацію *#06# (код висвітиться на екрані телефону).