П’ятниця, 22 Листопада, 2024
ГоловнаДомашня енциклопедіяЯк їздити за кермом у ожеледицю: правила безпечного водіння

Як їздити за кермом у ожеледицю: правила безпечного водіння

Этот материал также доступен на русском языке
У зимовий час кількість аварій на автошляхах помітно збільшується, а все тому, що багато водіїв виїжджають на слизьку дорогу, сподіваючись, що все обійдеться.

Давайте розберемося, які існують правила їзди в ожеледицю.

Де найчастіше з’являється ожеледиця на дорогах?

У тих місцях, де збирається вода. Це широкі узбіччя, низини, мости та тунелі. Під час відлиги там утворюються калюжі, які замерзають та стають дуже небезпечними. На мостах та естакадах лід з’являється набагато раніше, тому не робіть різких рухів кермом.

Уважно дивіться на дорогу перед світлофором, перехрестям, пішохідним переходом та біля зупинок громадського транспорту. У цих місцях завжди слизько через те, що постійно гальмують автомобілі та ходять пішоходи. Знижуйте швидкість до мінімуму.

Не лякайте пішоходів, вони можуть посковзнутись і впасти. Намагайтеся не сигналити і не блимати фарами. Дочекайтеся поки людина перейде дорогу, не намагайтеся проскочити перед або за нею. Завжди є ризик, що пішохід втратить рівновагу на слизькій дорозі.

Як гальмувати в ожеледицю на автоматі та механіці?

В ожеледицю варто гальмувати двигуном, по можливості не натискаючи на педаль гальма . На механічній коробці це просто – достатньо «скидати» передачі від високої до низької, тобто від четвертої до першої. А ось на автоматі, гальмування двигуном можливе, якщо передбачені спеціальні режими – D1 (L) або D2. Це примусове включення зниженої передачі для їзди в ожеледицю та під ухилом.

Для екстреного гальмування в ожеледицю фахівці радять натискати на педаль гальма різкими ритмічними ударами. Якщо ви затримаєте ногу на педалі гальма довше, то автомобіль може втратити керування і піде в занос.

Як вийти із заносу в ожеледицю?

Це залежить від того, який у вас привід – передній чи задній. У автівок із переднім приводом є деяка перевага в ожеледицю. Передні ведучі колеса менше буксують і легше виходять із зледенілої колії. Але в поворотах на слизькій дорозі їх заносить не менше, ніж автівки із заднім приводом. Різниця тільки в тому, як виходити із заносу в ожеледицю:

  • Вихід із заносу на автівці з переднім приводом. Якщо машина не реагує на поворот керма та йде убік, то можна трохи додати обертів двигуну. Колеса необхідно вирівняти, а це означає, що кермо потрібно повернути у бік заносу. Це складний психологічний момент, адже під час заносу більшість людей відпускають педаль газу і намагаються максимально вивернути кермо в поворот. Це може погіршити ситуацію, машина почне обертатися.
  • Вихід із заносу на автівці із заднім приводом. У цьому разі слід скинути оберти й швидко (але не різко) вивернути кермо у бік заносу. Після цього маневру зад автомобіля має занести у протилежний бік. Зменште оберти й плавно поверніть кермо у бік повороту, щоб вирівняти машину. Тут знадобляться сталеві нерви та витримка, інакше автомобіль почне обертатись по своїй осі.

У повороті не варто натискати на педаль гальма та натискати зчеплення, інакше вас викине з дороги. Щоб машину не заносило в поворотах, зменшуйте швидкість заздалегідь.

Нагадаємо, раніше ми розповідали, як ходити в ожеледицю, щоб не впасти.

Андрій Горін

Джерело: odessa-life.od.ua

Нове на сайті

купити ноутбук Львів, ціни в Україні