Новини

Не вживайте це: дієтологи назвали найшкідливіші продукти для нирок

Ключові тези:

  • Головна небезпека для нирок – надлишок натрію (солі), який потрапляє в організм не з домашньої сільнички, а з готових ультраоброблених продуктів.
  • Навіть умовно дієтичні м’ясні вироби (наприклад, делікатесна індичка) містять до 20% добової норми солі в одній порції.
  • Солодкі газовані напої та магазинні чаї провокують незворотні зміни в тканинах нирок і призводять до розвитку хронічних хвороб.
  • Медики радять випивати щонайменше 2,5 літра чистої води на добу та зменшити кількість солоних перекусів.

Також цікаво: Кофеїн проти безсоння: нове дослідження розкрило несподіваний ефект кави

Концентрована сіль під виглядом делікатесів

Антирейтинг очолюють ковбаси, сосиски, бекон, хот-доги, салямі та інші м’ясні вироби. Як зазначають у виданні Eatingwell, готові м’ясні делікатеси є основним джерелом прихованого натрію в нашому раціоні. Навіть купуючи магазинну нарізку з індички, яка має бути корисною, ви отримуєте дозу солі, згубну для нирок. Така їжа перевантажує нирки, змушує їх працювати цілодобово в понаднормовому режимі, підвищує артеріальний тиск і сприяю утворенню піску та каменів.

Магазинні напівфабрикати руйнують баланс рідини

Консервовані супи, заморожені напівфабрикати, готові соуси та швидкі обіди завдають серйозного удару по сечовидільній системі. Виробники додають натрій у ці товари, щоб подовжити термін їхнього зберігання, тому сіль накопичується в організмі непомітно для людини. За даними Національного інституту діабету, фасовані продукти руйнують критично важливий баланс рідини. Медики закликають уважно читати етикетки та обирати товари з мінімальним вмістом солі.

Солодкі газовані напої – найгірше для нирок і не лише для них

Рідина дуже потрібна для очищення організму, проте далеко не все, що ми п’ємо є корисним. Газована вода, солодкий холодний чай у пляшках, магазинні лимонади та штучні пунші шкодять вашим ниркам. Дослідження UK Biobank довело, що регулярне вживання солодких напоїв призводить до розвитку ниркових хвороб. Достатньо вживати більше двох склянок щодня, щоб отримати проблеми зі здоров’ям. Фахівці закликають замінити шкідливу солодку воду на чисту мінералку, несолодку каву чи трав’яний чай.

Виключіть солоні закуски також

Здається, що немає нічого страшного, якщо перекусити готовими закусками. Але картопляні чіпси, сухарики, кренделі, солоні горішки та в’ялене м’ясо до пива перевищують безпечний денний ліміт натрію в організмі. Під час таких перекусів, тіло починає затримувати занадто багато рідини, що підвищує навантаження на судини та ниркові фільтри. Профільні експерти наголошують: навіть незначне зменшення кількості таких солоних перекусів допоможе значно знизити рівень білка в сечі та полегшити роботу всього організму.

Прості кроки для порятунку та захисту нирок

Лікарі та дієтологи рекомендують кілька простих правил, що здатні врятувати нирки. По-перше, необхідно підтримувати правильний питний режим – випивати не менше двох з половиною літрів чистої води на добу, що допоможе ниркам ефективно вимивати токсини. По-друге, слід зменшити споживання тваринних жирів та частіше додавати до раціону корисні рослинні білки (бобові, горіхи, зелень), які набагато легше засвоюються організмом і не перевантажують внутрішні фільтри.

Читають зараз:

Новое на сайте

  • Новини

Погода на вихідні, 15-16 серпня

Вихідні принесуть тепло чи знову доведеться діставати легкі куртки? Синоптики розповіли, якою буде погода 15–16…

14.08.2026
  • Новини

Магнітні бурі в суботу, 15 серпня: чи готуватися до головного болю

Найближчими днями геомагнітна активність може змінюватися, а разом із нею — і самопочуття метеочутливих людей.…

14.08.2026
  • Статті

Один неправильний «сусід» — і врожай почне псуватися: які овочі та фрукти треба зберігати окремо

Зібрали багатий урожай, але вже за кілька тижнів частина запасів починає псуватися? Причина може бути…

14.08.2026
  • Новини

Пиріжки з повидлом у духовці, як у шкільній їдальні: найсмачніший рецепт

Пам’ятаєте пиріжки, які ще теплими розліталися зі шкільної їдальні? Їхній смак можна відтворити на власній…

14.08.2026
  • Новини

Українцям збільшать робочий тиждень: хто працюватиме довше

Для частини українців робочий тиждень може стати значно довшим, а вихідних — менше. Що відомо?

14.08.2026
  • Новини

Українців попередили про важку зиму: у квартирах може бути лише 12–15°C, а світло — за графіком

Цієї зими українцям може бути значно складніше, ніж торік. Енергосистема входить в опалювальний сезон ослабленою,…

14.08.2026